Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Sara - 23 juni 2012 20:07

Blev en blöt tillställning i år... Det regnade alltså. Vräkte ner. På morgonen var det fortfarande hyfsat väder så vi slängde ut alla hästarna och mockade och red. Klara red Vandi och jag började med Ploppen som fick ett pass i ridhuset. Sedan kutade jag in och vispade ihop en fransk marängtårta som ska stå en timme i ugnen. Under tiden sadlade Alice Brentina och skrittade fram henne så jag kunde bara hoppa upp direkt från marängen i sadeln och jobbade ett pass med Brentina. Hon var superfin, vilket känns väldigt kul. Hon kom ju hit för tre månader sedan och hade en historia av återkommande skador och problem. Ägaren hade nästan gett upp på henne och hon kom hit som en sista utväg. Idag åkte hon hem till Bornholm och sin ägare igen. Hon har fått tre månader av rehabilitering och träning och idag var hon så här fin. Jag önskar Charlotte ett varmt lycka till i framtiden med sin fina, fina häst.

Igår tillbringade vi så dagen inomhus och även hästarna fick komma in innan vi åkte till mina föräldrar och firade dagen. Det regnade helt galet mycket hela dagen inte förrän vi var på väg hem vid sex-tiden klarnade det upp. Så när vi kom hem släppte jag ut stona och fölen igen. De var överlyckliga över att få komma ut i solen och det var ett sådant tillfälle när man önskade att kameran var med... Jag tog en promenad med hundarna i kvällssolen och gick till en å vi brukar rida över och lät Santo & Tempo bada. Lyckliga hundar :)

Fölen fick vara ute i natt och även lilla Yolista tillbringade sin första natt utomhus. Idag har det dock varit rist väder igen med omväxlande sol och ösregn så ikväll fick alla småttingar komma in igen. Jag tror de sover gott i halmen inatt... 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards