Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Sara - 6 juni 2012 22:16

Igår hade jag bokklubb hemma och min syster sov över med sina söta vilda barn. Så imorse tog vi lite helg på Sveriges nationaldag och sov till 8. Så fodrade jag & Klara och släppte ut alla hästarna i fint väder. Därefter tog vi långfrukost och myste. Men snart var det dags att sätta fart igen och Klara drog igång med mockning och jag körde till Påarp för att hämta vår betesputs.

När jag kom tillbaka var Klara nästan färdig och vi avslutade stalljobbet och sadlade därefter Kario & Galope. Vi red till grandungen och tog som vanligt två varv i trav och två i galopp. Det var så härligt och inte minst så är jag så stolt över Ploppen som slappnar av mera för varje månad. Min fina 5-åriga bus-hingst kan numera gå modigt fram i överallt och man kan sitta avslappnat på långa tyglar (ja förutom när man rider förbi andra hästar i hagar då) och numera är han även cool tillsammans med andra hästar och jag kan rida ut tillsammans med andra hästra. Inte 25 meter framför så att man får ropa tillvarandra, utan Klara & Kairo kunde skritta bredvid oss både på vägen hem och tillbaka och det var såå mysigt...

KL I4 körde det ihop sej lite grand, men som väl var så har jag tålmodiga kunder när det blev en provridning, en hämtning av nyinköpt häst och ytterligare en kund som skulle se sin häst i träning. Det var någon tidig så jag hade inte bestämt samma tid med alla alltså... Men alla fick sin tid och Klara visade Sessan för kunden medan jag ordnade papperna på Rio och hjälpte hans nya glada ägarinna med lastning. Rio gick snällt rakt in i trailern och så kunde de köra mot Trollhättan. Lycka till med din fina häst Jessica :)

När Sessan var visad så var det dags att visa Brentina för sin ägare Charlotte och idag red även hon en liten sväng på sin fina häst. Det gick bra och de fick en lite lektion. "Bella" ska stanna i yterligare några veckor för att befästa tex övergångarna trav/galopp/trav och bli ännu mera spänstig och mjuk. Under tiden kommer Charlotte hit igen för att få flera lektioner. Jag har stora förhoppningar att de ska bli ett fint ekipage när de åker tillsammans tillbaka till Bornholm. Det är ju en liten bit för mej att åka och ge lektioner så det får mestadels klara sej på egen hand när Bella väl kommer hem.

Mats har putsat alla vinterhagar och några av sommarhagarna som hästarna har gått i redan. Det blev jättefint och nu kommer gräset att växa jämnt och fint. Klara har börjat putsa saker inför vår Norge-resa till helgen coh jag har tränat lite med Teo. Han minns väl hur man gör och sprang så fint så fint idag på vårt nya flisunderlag.

Imorgon är det en hektisk dag med allt som ska förberedas så att vi kan komma iväg tidigt på fredag förmiddag. Det ska bli så spännande och det känns som om jag är betydligt bättre förberedd för inträde i Norge denna gång. Papper fårn handelskammaren ska inhämtas i Malmö imorgon och deposition på måååånga tusenlappar ska betalas. Allt för att vi ska kunna komma in i vårt grann-land Norge med två hästar över en helg. Ja vad gör man inte för lite ära och berömmelse...

Så här gick det i Norge förra året.

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards