Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Sara - 5 juni 2012 22:42

Oj nu gick det visst flera dagar snabbt som attan. I helgen var jag i Västerås och höll kurs i hingsthantering / allmänlydnad. Det var jättetrevligt och lite spännande. Sist jag höll denna kurs demonstrerades allt med våra egna pojkar, vilket ju är a piece of cake. Men denna gången så var det för mej helt okända grabbar som deltog i kursen och det var väldigt tillfredställande att få bekräftat hur väl "mitt" sätt fungerade på dem. Jag tror att alla var väldigt nöjda och inspirerade av kursen och jag var själv oxå väldigt nöjd med deras framsteg. Särskilt på 3-åringarna blev det stor skillnad och det var två lydiga och artiga pojkar som jag lämnade på söndagseftermiddagen. Jag åkte tåg både till och från Västerås och det var en behaglig upplevelse. Vanligtvis kör jag bil överallt men kände att jag var för trött så istället kunde jag sova och slappna av i flera timmar och kom hem ganska utvilad i söndags kväll.

I måndags var det full fart genast och vi började med u-ljud efter fodringen. Alhaja & Nefertite skulle båda dräktighetsundersökas och HURRA båda var dräktiga :) Puh, det är alltid lite nervöst med nya grabbar men nu har Teo visat att han fungerar fin. Det känns otroligt skönt och det är oxå härligt med två så fina ston som får hans första föl nästa år, om nu allt får gå bra...

Sedan var vi på djursjukhuset med Danza & Rio som var såå duktiga båda två. De åkte så fint tillsammans i traildern och stod sedan snällt och åt hö när de var klara. Båda hästarna passerade besiktningarna och Danza även röntgen utan anmärkningar av betydelse. Rio ska åka till sin nya ägare i morgon. En jättetrevlig tjej  som var duktig på att rida och som är överlycklig för sin nya häst. Danzas köpare däremot hade tyvärr inte förtroende för en av Sveriges mest välrenomerade veterinärer, tillika veterinär för Agria. Jag valde därför att avbryta köpet. Således är Danza alltså fortfarande, till salu... Nybesiktigad och nyröntgad///

Idag har vi äntligen fått flisen till ridhuset. Det är så fint och luktar så gott. Jag har kört ut en del med minilastaren, men massvis återstår. I morgon fortsätter vi. Vi provred lite ikväll med kairo & Ploppen och det kändes såå härligt. Bättre lär det ju bli när det är klart. Härligt :)

Imorgon kommer Brentinas matte för att rida sin häst för första gången på länge. Det ska bli kul att visa upp henne, hon var såå fin idag. Vi har även en provridning på Fancesa och lite annat på dagordningen. Jag lovar att återkomma snart igen här. Hej hopp :)

Här är Gittan & Optima för två år sedan   

     

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards