Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Sara - 17 maj 2012 21:16

Oj det blev en lång dag idag med men med en lugn avslutning så det var bra. Klara som skulle tävla en ridskolehäst stack tidigt då hon skulle starta strax efter nio. Alice kom och hjälpte mej istället. Typisk så var det storm och regn om vart annat så det blev mycket extra jobb med täcken och föl som fick stanna inne osv. Jäkla väder. Var är sommaren??? Mitt i allt ringde de från en station med betällning på Teddan och eftersom det är röd dag idag så måste man få iväg lådan innan I2. Gah vad stressigt det blev. Tur Teddan är en klippa :)

Nåväl, när vi väl kom till klubben så visade det sej att jag var i god tid. Svårt när man inte får någon start-tid utan bara vet att det är typ 36 starter innan och några prisutdelningar... Galope var sååå duktig idag och det märks att han har varit ute några gånger nu. Det är extra bra med hoppträningar också så han är van att åka iväg nu. Han stod lugnt och fint och åt hö i transporten medan vi väntade på vår tur. Longerade honom bara några minuter innan jag satt upp. På framridningen var han SUPERFIN och han är så otroligt fin att sitta på. Vi fick lite för lång tid på oss så när det väl var vår tur var han liiite trött, men han gick ändå väldigt fint. Inga stora missar idag och fina halter :) Serpentinerna var lite svåra och han trängde innåt ibland, men jättefina övergångar :) 7 på Ploppens rörelser  igen och 7 på mej totalt 63 % och 4:e plats av I0 starter.

När vi kom hem blev det mat och sedan stalltjänst och lite ridning. Vips så var det kväll, igen... Innan vi gick in tog jag emot ett vacker sto som ska betäckas med Teo. Det är Champion-stoet Kerria från Mossegårdens PRE- Hon är såå vacker och hon rör sej otroligt bra. Det blir spännande med det fölet.

Så kan jag även berätta att jag denna veckan har sålt två föl. Det är Unico P & Valencia P som hittat nya ägare. Några detaljer kvarstår innan allt är klart med köpare finns alltså på båda dessa ljuvliga föl. Jag vet att jag planerat att behålla Valencia, men jag vill även behålla Xpri, och jag är ju en hingstmänniska så det får bli Xpri som stannar och Valencia som får åka. Båda fölen får fantastiska hem så det känns trots allt väldigt bra. Grattis till båda köparna och nu hoppas vi allt går i lås.

Galope & jag idag. Foto Anna-Karin Leidning

           

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards