Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 29 april 2012

Av Sara - 29 april 2012 21:10

Nu är det verkligen fölningstider och varje vecka får jag rapporter om nya avkommor som tittat ut. Alltid lika kul och spännande att se vad det blir. Mest av allt önskar man bara levande och friska föl, men visst är det kul med fina och annorlunda förgade eller tecknade avkommor. Återigen vill jag påminna er som fick föl förra året eller kanske ännu tidigare, att kanske skicka några nya bilder på era telingar nu när de växt till sej och snart har sommarpälsen.

Något nytt som gäller är oxå att det numera åligger stoägarna att rapportera resultat av betäckning till SH. Glöm inte att rapportera. Läs mera om dett här: http://www.svehast.se/allm/Info_rapportering_stoagare.pdf

Här hemma tror jag att jag äntligen kan andas ut lite grand. Alla fölen verkar på bra och alla andra hästarna med för den delen. Vågar knappt säga det, men det verkar ju kvitta så jag håller tummarna att det fortsätter vara lugnt ett tag nu framöver.

Betäckningssäsongen börjar oxå i veckan och årets första ston har kommit. I torsdags kom vackra Yedra från Stockholm och idag multichampion Nefertite. De ska båda betäckas med Tanteo och det känns underbart med så fina ston till honom. I år ska vi själva betäcka Alhaja & Ellen med Teo och Clasica får stå över ett år. Med tanke på hur mycket hästar som finns till salu och hur många fjolårsföl som inte är sålda, så räknar vi med en mycket lugn betäckningssäsong i år. Vi har ju fullt upp iallafall som väl är med saluhästar och träningshästar.

I veckan ska det bli varmt och soligt och det är så efterlängtat. Vi ligger i hårdträning inför utställningen i Åstorp om en vecka och det är så spännande. Jag är redan nervös...

Läs mer om evenemanget på www.swedisheventpre.se och kom gärna och titta.



Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards