Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Sara - 22 april 2012 19:55

Gårdagen var en pärs och natten fortsatte på samma tema. Gittan låg och låg och låg och vägrade resa sej. Hon var uppe på kvällen vid 20-tiden men lade sej ner igen efter en knapp timme. Duktiga sötaste lilla Yolista lärde sej dock att dia från sin liggande mamma. Förs mjölkade jag ur och gav henne med flaska. Sedan styrde jag ner flaskan mot juvret och på en gång snappade hon upp hur hon skulle hitta ner i stället för upp. Det var ju underbart, för det innebar att jag inte skulle behöva gå upp varje timme för att mjölka ur och mata fölis. Hon klarade det själv så LÄNGE Gittan bara låg på sidan. För fångens skull är det bara bra att hon ligger, men hon kan ju inte ligga hela tiden för resten av hennes kropp mår inte så strålande av det. Så efter att ha tittat på mor 6 dotter halva natten och konstaterat att Gittan låg och Yolista diade sin liggande mamma, så var det dags att få upP Gittan i halvtid. 02.30 ut i stallet alltså och kämpade med Gittan. Denna gången var det inte så enkelt att ta ut fölet i stallgången bara, det hade Gittan redan räknat ut att det inte var på riktigt. Så det fick tyvärr bli lite hot med en sopkvast för att få upp henne, men till slut gick det. Lycklia Yolista fick sej en rejäl måltid och även Gittan fick äta och dricka och bajsa.

04.30 låg hon ner igen dock. I morse fick jag upp henne efter kvasthot igen, men denna gången gick det enklare för henne att komma upp, och efter det har hon stått på benen hela dagen. Gittan verkar piggare, fölis är glad och jag håller andan och tummarna för att det ska gå vägen...

Så här såg de ut i morse innan jag fick upp Gittan. Yolista kom på att man kunde dia mamma både stående och liggande. Sött eller hur, men jag föredrar båda två på benen...

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards