Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Sara - 18 april 2012 21:50

Han är stor och vacker och alldeles, alldeles ljuvlig... Jag är helt förälskad i honom. Han gnäggar så fort jag kommer in i boxen och han pussas i hela ansiktet och är inte det minsta misstänksam eller blyg. Det föll på hans lott att döpas till något på X. Inte det lättaste, men valet föll på Xpri, och ju mer jag smakar på namnet ju mera nöjd är jag. Jättefint :)

I år ska Clasica inte betäckas utan få vila ett år. Egentligen behöver man inte vila sina avelsston, utan naturen justerar det själv genom att stoet antingen blir dräktigt (under normala förhållanden) eller inte. Men Classan har fått fem föl och är blott 8 år själv, så det känns som om hon gjort ett bra bidrag och kan få stå över ett år. Hon har givetvis blivit stor och búken och kan gott smärta upp sej lite grand.

Men här är iallafal XPRI P

           

 

Gittan kniper dock och jag lider av akut sömnbrist. Var vaken i princip hela natten och kl 03 var jag bara tvungen att gå ut och kontrollera att det inte var ett felläge som gjorde att inget föl kom ut. Hon visade så tydliga tecken på att vilja föla och för två år sedan kom Optima med bakåtslaget framben. Då jag snabbt misstänkte att något var galet, innan Gittan börjat krysta kunde jag otroligt nog rätta detta, annars väldigt svåra, felläge och Optima kom till världen pigg och rask. Inatt fanns dock inget föl på väg ut varken på rätt eller fel köl, utan jag fick snällt gå och lägga mej igen och fortsätta glo på monitorn...

Nu är det kväll igen och fortfarande inget föl, men jag hoppas verkligen att det kommer inatt. Jag behöver en hel natt ostörd sömn känner jag. Min envisa förkylning/halsinfektion hänger kvar och gör att man känner sej extra slö klart. Hostar och snorar men har sluppit feber, vilket jag är tacksam för. Håll tummarna för Gittan i natt så hör jag av mej och rapporterar.

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards