Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 april 2012

Av Sara - 8 april 2012 21:32

Jag gav Alice sovmorgon idag och stidsade själv ut i stallet kl 8. Det tar lite tid att fodra och släppa ut I8 hästar, lägga på täcke och packa höpåsar... Men 9.30 fick jag kaffe och frukost i soffan och en liten extra lång söndagsfrukost. Men snart var det dags att ge sej ut i stallet igen och fixa mockningen  i pojkarnas stall. Alice fixade hela gäststallet själv, hon är en pärla :)

När jag var klar med mockningen gjorde jag iordning Tunante för ett ridpass. Han är så härlig den hästen. Jag har inte hunnit rida honom på hela veckan nu när jag varit ensam så jag tänkte att han skulle vara lite småbusig. Men icke. Longerade lite först men han var stencool och skrittade snällt, sedan lugn trav, så jag skippade det och satt upp. Han gick som en klocka och kändes superfin :) Skrittade ut en sväng efter avslutat pass och han var pigg och lycklig, liksom jag. Snabbt vidare med sadeln på Vandi och så hann jag med ett pass på honom, som by the way oxå gick strålande/// Härligt, då jag ska visa båda de fina pojkarna för en kund imorgon.

Men idag var det dags att visa Zeus för en kund. KL I3 kom Pernilla med sin väninna Maja som alltså var den intresserade. Jag visade honom först och sedan red Maja. Provridningen gick fint och de avslutade med en skitt-tur. Det känndes som om det gick väldigt fint alltsammans och att tycke uppstod. Och så var det tydligen för lite senare i kväll fick jag besked om att Zeus gärna får flytta till Pernillas stall och bli Majas häst. :) Härligt///

Så klart ska han besiktigas innan allt är klart, men vi hoppas och tror att allt ska gå i lås.

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards