Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Sara - 15 februari 2012 20:51

Efter lite mera snö, lite tö och en och annan eskimö, så var det idag stormvindar och isgata överallt. Lotsade ut hästarna försiktigt i hagarna. Där var underlaget ändå ok. Altanero och David kunde gå ut i sin vanliga stora hage igen efter att ha förpassats till en mindre ett tag nu när underlaget varit allt för knöligt.

Klara gick till stostallet och jag fixade med pojkarna, som vanligt. Tunante fick vila idag och tog ut honom en sväng i ridhuset bara så han kunde hoppa omkring och rulla sej en stund. Lämnade honom själv där en stund i helgen och då hade han väldigt kul. Drog ut alla filtar och annat löst som fanns att plocka med. Dessa låg utspridda i hela ridhuset. Kul kille den filuren :)

Efter Tunante var det Rios tur och sedan hann jag precis med Sensiman oxå innan Marielle kom. Våra hästar är numera officiella HORSEWARE-modeller och är med på flera ställen i vinterns katalog för 20I2-20I3. Galope är modell för deras finaste utetäcke och härom veckan var det Mega-mässan SPOGA där han var på stor bild i HORSEWARE-montern. Härom dagen var Marielle här och vi tog bilder på "Ploppen" i ett utetäcke lös i hagen. Idag var det dags för tre stalltäcken och en grimma. Allt är special-kampanj för USA och hemligt-hemligt så jag kan ju tyvärr inte visa några bilder. Men det blev superfint med flera bilder i vårt stall och några utanför. Galope är bara en pärla och älskar verkligen att vara i centrum. Sist var det Teos tur att vara med på en bild med en stallfilt på ryggen. Då blev Galopes mega-arg i sin box och hamrade i väggarna och sparkade bakut. Det är JAG JAG JAG SOM ÄR STJÄRNAN, INTE HAN. Jösses vilken diva...

Ellen har nu mjölk i sitt juver och jag hoppas på föl i natt eller inom de närmsta dagarna. Blir att sova på soffan inatt för övervakningskameran når inte in i sovrummet. Spännande///

Galope i sitt HORSEWARE täcke på SPOGA

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards