Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Idag blev det aldrig dag

Av Sara - 28 december 2011 23:15

Fy fanken vad det har varit grått och trist idag. Småregnat och blåst hela dagen och det kändes aldrig som om det blev riktigt dag för det var så mörkt. Stackars er som borr längre norrut, där det knappt blir ljust alls så här års. Jag hade nog deppat ihop helt. Jag behöver SOL  . Nåväl, jag har ju iallafall ett RIDHUS och fortfarande, så här det precis så underbart som jag hade föreställt mej. Hade Tunante lös på förmiddagen en stund där innan hans ridpass och precis som alla andra hästarna så ÄLSKAR han att hoppa runt där inne. Jag måste ta med kameran och se om jag kan fånga honom. Han är för läcker :)

Mockade och pysslade i stallet och tog hela förmiddagen på mej. Det var så otäckt ute så Teo & Teddy ville in redan vid lunch. Galope fick oxå komma in så han kunde torka lite innan det var hans tur att jobba. Tog lunch i soffan med Opera Winfrey och kände inte alls för att gå ut igen, men det fick jag ju göra såklart. Väl i stallet var det lika kul igen. Sadlade G och precis kom Mats hem och kunde fotografera oss lite. Vi provar en ny kamera som vi kanske ska köpa så vi fick vara testobjekt.

   


Sedan hjälpte jag Mats att skruva upp lite mera av vår "sarg". Nu är den nästan klar. Lite kvar längst bort bara men där ligger det storbalar med halm så vi vågar inte sätta upp där ännu ifall någon välter när vi tar ut dem. Trist att krascha sargen när den är helt ny. Sist ikväll kom Teo ut och busade lite. Fick inte till inställningarna ordentligt så jag måste läsa in mej på hur man gör. Jag hatar manualer...

       


Satt och tittade lite i spanska stamboken och såg att hälften av Trazzel-fölen är inskrivna nu. Våra är inne och så även Tiburon. Han skrivs in som brun tills han är färgtestad. Lite tramsigt för vem som helst kan ju se att han är gul... Nåväl, nu har de ju hans blod så det är väl bara att beställa analysen så att det står rätt.

En annan sak som jag oxå tittar på ibland är Blå basen, www.svehast.se  där alla PRE-korsningarna skrivs in. Det är väldigt många som fortfarande inte har skrivit in sina föl som är födda i fjol. Lite synd för man är ju nyfiken på vad de ska heta och vilka färger de får. Kontakta mej gärna om ni har föl som ni vill ordna pass till och behöver hjälp.

 
 
Jossan

Jossan

28 december 2011 23:54

Men där har faktiskt jag varit duktig och reggat! :D

Min lille slyngel har minsann fått sitt pass, och en stämpel i det med! Snart dags för session 2!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Sara

29 december 2011 08:01

Ja nog har jag sett att Quimero är inskriven! Bra jobbat!

 
Ingen bild

Rebecca

29 december 2011 15:25

Hejsan Sara. Du ska riktigt långt norrut om de ska bli mörkt för här i norr där jag bor är det så ljust vissa nätter så de e som om de vore dagsljus så folk har lite fel uppfattning om att de e mörkt i norrland=))

Sara

29 december 2011 19:52

Ja, jag har en väninna i Gällivare och där är det iallafall knappt ljust alls i midvintern. Klart så lyser ju snön upp en del. Men det jag menar är att jag behöver SOL :)
Mvh Sara

 
Ingen bild

Bea

29 december 2011 15:54

Jag har haft svårt att bestämma mig ifall jag skulle registera Zuleima som korsning eller arabkorsning, men det blev korsning till sist. Fast hennes prover på labbet har tagit lite tid, de fick göra om testet. Så snart finns Zuleima också med. :) Hon är brun, med det vet du ju redan. Inte rödbrun som Lillan utan en underbart brungulfärg.

Sara

29 december 2011 19:50

Vad bra Bea :)
Ser fram emot det.
mvh S

 
Paulina

Paulina

29 december 2011 22:56

Jag fyllde i alla papper mycket noggrant, ras, färg, härstamning (har bara namnet på fadern), uppfödare och framför allt födelseland, Spanien. Gissa vad det står? Okänd stam, okänd ras, född i Sverige... Då kan man ju undra varför man ska fylla i denna detaljerade blankett... Så jag har en korsning men det syns inte. Men han är grann ändå!

http://payandride.se

Sara

30 december 2011 12:00

Vad skumt? Men jag gissar om man inte har hela stammen så blir det ju okänd... För avkommorna till våra hingstar får full stam.
Mvh S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards