Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Zeus & Klara

Av Sara - 14 november 2011 18:57

Idag började dagen som vanligt med stalltjänst. När Fodring och utsläpp var avklarat tog Klara och praktisarna tag i mockningen medan jag körde hö. Utsläppen tog lite längre tid än vanligt då vi idag delade Quiero & Tibbe från stona. De fick en egen hage tillsammans med Budda som lekfarbor och trygghet. Det gick utmärkt och de tre har haft riktigt skoj hela dagen.

Kl tio lastade vi Cantor och körde mot Djursjukhuset där han besiktigades och röntgades utan bekymmer. Så nu blir det Lidköpings-bo av Cantor. GRATTIS JOY!

Vi var hemma vid lunch och när den var intagen så fortsatte arbetet. Mockning och ridning. Klara red Zeus, som nu är hennes nya favorit. Galope fick jobba lite över bommar och så tog jag med kameran när Klara red.

I fredags hade vi lite hästbyte här. Farolera & Revista flyttade till Fabelgården och hit kom Danza-P, som ju är vår uppfödning. Hon är sex år gammal och helt underbar, tycker jag så klart. Hon är dotter till Zagal & Gittan och en riktig pärla. Hur som helst så fick hon ta det lugnt under helgen och bara gå med resten av stoflocken och acklimatisera sej. Danza såldes som föl, så jag vet inte om hon känner igen sej, men det verkar faktiskt så. Idag så red jag henne i rdihuset och för att vara första gången så gick det strålande. Hon är ju helsyster med Kairo och Hero, som jag verkligen gillade att rida, och Danza gör en inte besviken. Dessutom är hon bländande vacker. Bilder kommer. Idag blev det bilder på Klara & Zeus!

               

 
 
Ewa

Ewa

17 november 2011 13:37

Hej Sara! Måste verkligen vara underbart för er nu att ha ridhuset!!! Trots en ganska bra höst så blir det så mörkt och trist fort på eftermiddagen. Hoppas tomten har ett ridhus till mig oxå snart ;) Kram Ewa

http://www.naturligdressyr.bloggplatsen.se

Sara

17 november 2011 17:19

Det är precis så fantastiskt som jag hade föreställt mej... Jag hoppas din önskan slår in.
Kram Sara

 
siwblom57@hotmail.com

siwblom57@hotmail.com

17 november 2011 20:59

Hej sara
Vilken underbar häst (Zeus) Jag hittar honom inte på till salu sidan. Är han bokad?
Hälsningar Siw (på Evy)

http://URL

Sara

17 november 2011 23:00

Hejsan Siw!
Tack för ditt mail härom dagen. Det var så härligt att läsa om er :)
Nej då, Zeus är inte bokad ännu, jag har bara inte lagt ut annons då han ej varit klar för provridning.Men nu hade jag tänkt sätta ut honom i helgen. Han är en underbar häst, som kan bli hur fantastisk som helst...
Varma hälsningar, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards