Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Sara - 6 november 2011 22:01

Helgen bara far iväg precis som alla andra dagar. Har dock hunnit med lite avslappnade stunder trots ett högt tempo jämnt över. I fredags var vi på middag tillsammans med vänner och hade väldigt trevligt. Skönt att komma hemifrån och träffa trevliga människor i en avslappnad miljö. Lördagen var vigd åt ridhuset, som nu äntligen fått belysningen. Jag och Klara hämtade en skylift i fredags och hela lördagen åkte Mats upp och ner i korgen. Det gav resultat för allt blev klart på en dag och ny har vi alltstå BELYSNING! Underbart! Jag och Klara red ut en lång härlig tur med Ita och Cantor. Det var fantstiskt höstväder hela lördagen med sol, vindstilla och 8-10 grader. Ljuvligt. På kvällen var det tjeträff i Lund och vi träffades, sex hästtjejer över italiensk mat och lite vin. Det var dökul att träffa allihop och prata om alla nya hästar, ridning och annat skoj.

Idag har vi haft kunder på Cantor och här blev det kärlek vid första ögonkastet, så han är tingad. Mycket kan hända innan en häst är såld och levererad, men iallafall så är första steget taget för denna blivande hästägaren.

Jag hjälpte Alice lite med Budda och så anlände två nya praktikanter från Karlstad. De ska stanna i tre veckor så nu jäklar ska vi få lite gjort här. I morgon börjar jag och Klara med Davids inridning. Ska bli spännande att komma upp på den lille killen!!

Nu är det bara två veckor kvar till Linda och jag drar till Sevilla och SICAB. Åh det ska bli helt underbart, som vanligt. Bäst av allt är att jag kan åka hemifrån med lugn och ro inombords, i vetskapen om att Klara styr upp läget.

Nej, nu blir det sängen. Lite vila behövs nog innan nästa hektiska vecka startar...

Teo i fredags

 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards