Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Sara - 2 november 2011 20:46

Alltså veckorna bara rusar fram. Dagarna smälter samman och allt bara snurrar på. Tur att man gillar sin vardag, för det är aldrig helg... Idag hade vi inget ovanligt på schemat, utan bara en vanlig dag. Nu har vi 20 hästar på box så det tar en liten stund att fodra, lägga på täcken, packa höpåsar och släppa ut. 4 av dem är inackorderingar så de är både påklädda och höpåsar fixade. Väldigt skönt. Men det tar likväl en styv timme innan vi kan börja mocka. Idag fick vi innan dess även köra ut hösilage till stona och laga ett staket som gått sönder. Så vi var inte klara med stalltjänsten förrän 11.30, och då tog vi lunch. På eftermiddagen står det ridning på schemat och Galope fick jobba på linan idag en stund innan jag satt upp. Det har effekt för han gick lysande och kändes mjuk och lydig. Underbart! När jag longerade honom idag reflekterade jag över hur himla bra han rör sej numera. Vilken utveckling han gjort sedan jag började jobba honom i våras! Då hade han kämpigt att hålla takten, var i framvikt och kunde inte galoppera på volt. Nu rör han sej så naturligt mjukt och balanserat. Åh jag tror han blir fantastisk om ytterligare ett år eller så.

Några bilder från söndagen i Ängelholm, några få stunder när han inte var tokig.  

       


Cantor fick jobba i ridhuset och även Zeus. De var duktiga båda två. Cantor gör framsteg för varje pass och är en glad och positiv kille. Zeus behöver komma på att det faktiskt är skoj att bli riden och att det är enklast att samarbeta och lyssna på piloten där uppe. Han är så mjuk så mjuk och tar ungeför tre travsteg på en långsida. Wow när han är lite mera klar med form och balans! Ikväll tränade Teddy på att buga sej och Teo fick en grundlig putsning. Sedan var klockan plötsligt fem och vi var hungriga. Det var den dagen...

Klara & Cantor, Jag & Zeus

             

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards