Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Lugn lördag - vad är det???

Av Sara - 29 oktober 2011 20:53

Jag & Klara var uppe kl 8 och fodrade och släppte ut hästar gräddtjock dimma. Man såg knappt handen framför sej... Frukost med tända ljus och sedan ut i stallet. Kl 10 kom Ann för att rida Kairo en sista gång för mej innan hon lastade och åkte hemåt. Sedan fortsatta vi med J som fick ett arbetspass. Det gick fint, men sista dagarna har visat att det finns en hel del hingsthormoner kvar i denna killen trots kastrationen. Han behöver nog lite mera tid att få ro i sin kropp innan han ska säljas. Så ikväll hämtade ägaren hem honom igen och så får han stå hemma en tid innan han kommer tillbaka för att säljas. Lite dyrt att han honom stående här för att bara låta tiden gå.

Så kom även Avalons ägare och hämtade hem honom. Avalon har varit hos oss i ganska exakt ett år, och han har utvecklats mycket under denna tid. Han är redo att bli ridhäst nu. Så nu flyttar David och Altanero in på box och deras liv blir lite allvarligare. Men de får fortfarande gå tillsammans i hagen på dagarna och busa!

Klara och jag gjorde iordning lösdriften efter killarna, strödde och körde in hö och städa upp lite. Sedan anlände de nya hyresgästerna där. Nämligen en viss HM Tamina och Espri... Ganska käckt att ha Malin Baryards två kändisston inackorderade här. Det var två nöjda ston som intog lösdriften och  gjorde sej hemmastadda.

Så tillbaka till stallet och sadlade Galope för ett litet genrep i ridhuset. Han kändes riktigt fin så det blev bara ett 10-minuterspass. Vi har mycket kvar att träna på men det fixar vi inte dagen innan utan i morgon gör vi så bra vi kan ifrån oss och sedan åker vi hem och tränar vidare.

Så fick vi även besök av gamla bekanta som ville inspektera Teo och även kika på de andra hästarna. Det blev en trevlig rundvandring och hästsnack. Han med en kopp kaffe med, som tur var, annars hade jag nog ramlat ihop av blodsockerfall.

Mats grejade hela eftermiddagen i ridhuset och installation av vår belysning. Åh det blir härligt att kunna tända och även kunna rida lite om kvällarna.

Det var ju ett tag sedan jag bloggade så jag får ju även berätta om den senaste saluhästen som anlände i torsdags. En helt fantastisk häst som ju är son till Zagal. Möt Zeus!!

       


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards