Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Vi rider och vi rider

Av Sara - 22 oktober 2011 14:23

Aldrig förr har jag kännt mej så otroligt motiverad att rida och jobba med hästarna som nu. Det beror förmodligen först och främst på att jag nu har ett ridhus att tillgå, men även att jag har sällskap och hjälp i Klara. Vi är ett superteam som fodrar, släpper ut, mockar, fixar stallar, rider och groomar dagarna i ända. En till och en till och en till. Det allra bästa med denna energi och motivation är dock: resultaten!!!!!

Hästarna går från klarhet till klarhet, och vi kan hjälpas åt att se varandras arbeten och utveckling. Jag har ju givetvis huvudansvaret för alla hästarna utom Klaras egen Ita då, men bara att man har någon på marken som kan bekräfta eller avfärda en antagningar. Det är faktiskt helt underbart...

Flera hästar fyller på hela tiden och det är kö hit just nu. Vi raknar boxar fram och tillbaka men hur man än gör så går det ju inte in fler än det gör. Vi omorganiserar och håller på och samma dag som en häst åker så fylls den boxen av en ny häst, oftast samma dag. Nästa helg kommer två ston som ska bo här i vinter. De ägs av en viss fru Baryard, så det är en ära att få ansvara över dessa dräktiga damer i vinter. De kommer på söndag nästa helg och samma helg ska Avalon åka hem och Altanero & David komma in på box. David ska ridas in och Altanero fodras på lite. Det ska bli skoj att rida in David och mysigt med Altanero. Han är oxå en så personlig och vänlig häst, som jag ibland glömmer bort. Men nu när han får en egen box så blir det liksom en egen häst oxå.

3-åringen vi köpte när vi var på semester lämnar Spanien först nästa vecka, något försenad. Och i slutet av nästa vecka kommer det en ny saluhäst hit. Det är en 6-årig valack e. Zagal XI och mamman är halvblod. Det blir spännande!

Nu är det lördag och jag ska ge mej ut i stallet nu. Galope får ett träningspass idag, men annars är det vilodag för både Klara och resten av hästarna.

Till sist ytterligare en bild på vackra C, som snart kommer ut på annons.

 

 
 
Ingen bild

Hanna

23 oktober 2011 09:08

Lite så där små nyfiken på C, vilken prisklass kommer han att hamna i?

Sara

23 oktober 2011 16:21

Han kommer att kosta strax över 100.000:- . Han är en riktigt trevlig häst med bra storlek och tre gångarter över medel. Mvh Sara

 
Ingen bild

Ulrika

24 oktober 2011 16:19

hej! Såg du skulle starta med Galope i Ä-holm på söndag. Jag och min 4 åring ska göra vår dressyrdebut då. Tack vare dej/din blogg kom jag i kontakt med Lina och det är hon som har ridit in henne, så två av hennes "inridningar" tävlar då, lite kul! :-) Lycka till! // Ulrika

Sara

24 oktober 2011 20:59

Vad roligt! Då ses vi på söndag.
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

marieelisabeth

24 oktober 2011 22:01

Spännande med ännu en Zagal/halvblod. Det bästa jag gjort! Hoppas på bild o ev film :)

Lycka till på nästa tävling! Själv ska jag träna för Elisabeth Östberg igen på söndag.

Kram Marie (o Twisten)

Sara

24 oktober 2011 22:03

Det ska bli jättekul! Har höga förhoppningar om denna killen. Bilder kommer och kanske en film när vi är presentabla!!
Pussa Twisten från mej, kram S :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards