Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Mycket för en söndag

Av Sara - 9 oktober 2011 21:40

Idag har det varit full fart här på Stuteri Pepino.  Jag & Mats var uppe och fodrade i en härligt frisk och solig höstmorgon. Klara fick en väl värd sovmorgon. Efter frukost tog jag med mej kameran ut i stohagen för att fotografera fölen lite. De växer så det knakar. Quiero & Tiburon har riktigt lattjo tillsammans så lilla Revista får hålla sej ur vägen. Det är hårda tag när grabbarna leker hingst!!

       

Tiburon & Revista är alltid nyfikna på Santo. Enkelt sätt att få fina bilder på fölisarna!

          Strax innan lunch kom Ann och lämnade av Kairo. Åh det var härligt att se honom igen. Han är så fin!! Kairo klev glatt ut i hagen igen och hälsade lite på brorsan Leviton. Kairo stannar några veckor för att komma igång efter vila. Ser verkligen fram emot att rida honom igen    

     

Så var det mockning och stalltjänst. Vi fick även flytta ett lass med halmbalar för att tömma ytterligare en box i stostallet, för ikväll kom Alice nya häst Budda!! Budda är halvbror med tex Amigo, som jag sålde i somras, och liksom Amigo har han Alferez till pappa och welsh cob till mamma. Budda kommer från våra vänner Marie & Morten i Norge och han är en riktigt fin häst. Jag kan bara tänka mej hur det känns för Alice ikväll. Undrar om hon kan sova nu när hennes allra första alldeles egna häst står här i en box!

Innan Budda anlände hann jag & Klara även med att ta in Altanero en sväng. Han blev lite putsad och fick sedan posera framför stallet. Nu är det precis ett år sedan han kom till oss och även om han var fin när vi köpte honom så har han utvecklats till en fantastisk häst. Han är såå snygg, eller vad säger ni, och han rör sej riktigt bra. Höga spanska knälyft och en otrolig bogfrihet. I sommar har han varit lite smal så jag har avstått från att visa honom på någon av utställningarna. Synd att det inte är några utställningar nu i vinter, för nu skulle jag gärna åka med honom!    

 
 
Ingen bild

Johanna

10 oktober 2011 08:04

Jag har ju nästan glömt lilla Altanero-mannen! Han såg så fin ut när han kom, så det blir spännande att se vad det blir av honom. Hur sgammal och stor är han nu?

Sara

10 oktober 2011 22:42

Ja, det var länge sedan jag skrev om honom, men han börjar ju bli stor kille nu så jag tänkte jag skulle visa lite mer av honom nu!
Han är 2,5 år nu och 162 cm igår.
S :)

 
Charlotte

Charlotte

10 oktober 2011 09:02

Altanero ser godt ud, Sara!! Og sikke en flot profil, han har! Elsker de klassiske hoveder :-)

http://www.colinadelsol.dk

Sara

10 oktober 2011 22:41

Visst är han tjusig!! Jag älskar hans profil och ögon!
Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards