Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Det närmar sej

Av Sara - 3 oktober 2011 21:49

Med stormsteg dagen då Tanteo kommer!! Åh jag kan knappt vänta! Han lastas på onsdag morgon och bör vara hemma i helgen. Det var längesedan jag kände mej så förväntansfull och längtade så. Min fina fina häst!

Tråkigt nog kommer han ensam dock. 7-åringen som skulle komma var tyvärr inte helt ok på röntgen och då går det ju inte. Som vanligt så tyckte dock den spanska veterinären att allt var strålande, men jag kunde snabbt konstatera ett litet fragment i en kronled och även om det förmodligen inte har någon betydelse för hästen (7 år, aldrig varit besvärad hittills) så går hästen inte att A1-försäkra utan reservationer. Detta är något som jag alltid garanterar när jag säljer en häst, så i detta fallet så får jag avstå, trots att det är en jättefin häst. Lite trist...

I stället så kommer redan på onsdag en annan häst som ska sälja. En strålande vacker 6-årig hingst (skall kastreras) som har flera championtitlar på morfologiska championat. Presenteras senare i veckan.

Här hemma har det varit en fullspäckad helg. 5 nya hästar har flyttat in i gäststallet. Det är inackorderingar och de tillhör allesamman samma människa. Så många hästar men inte så mycket folk, hoppas jag.

Så har jag haft ytterligare en kund på Sueño och fick det angenäma bekymret med två köpare på samma häst. En danska drog längsta strået och alltså skall Sueño flytta tillbaka till landet han är född i. Kanske trivs han bäst där han förstår språket, även om han tala riktigt bra svenska vid detta laget. Grattis Marie!

I gäststallet har vi murat och snickrat som besatta, men nu är det i princip klart. En ny fölbox uppmurad och dörrar in till lösdriften där vi tidigare bara haft brädor. Det blev riktigt fint!!

I helgen gick jag minsann även och köpte mej ett föl. En fin kille e. Galope som jag haft ögonen på ett tag. Tiburon behöver ju en kompis så det kändes bra att köpa denna lilla Diamant. I slutet av november kommer han. Skulle gärna vilja ha en Razonado-kille oxå i den lösdriften...

Härliga soliga dagar med otrolig värme för årstiden gör ju att man får lite extra energi, och jag & Klara har haft långa dagar. Idag fick både Teddy, Sueño & Galope långa turer utomhus och det var två nöjda killar i kväll.

I morgon ska vi iväg och titta på en häst (ovanligt) och så står det stalltjänst på schemat. En helt vanlig dag alltså. Underbart.

Snart är han hemma. Fina Tanteo MAC!

 

 
 
Ingen bild

Lotta

4 oktober 2011 08:55

Grattis Sara till din nya prins. Jag önskar er all lycka tillsammans! :-)

Lotta med Orador

 
Ingen bild

Jenny

5 oktober 2011 21:38

Stort jättegrattis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards