Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Sara - 12 september 2011 23:13

Ja så känns det i mitt liv just nu. Det är mycket blandat. Många roliga saker händer och jag har mycket att vara lycklig över. Ändå är det ett tungt moln som hela tiden vilar över mitt huvud. Jag saknar honom så otroligt mycket så det värker in i märgen. Jag trodde det var bättre nu, men det har faktiskt bara gått några veckor. Jag är nog fortfarande i någon slags chock. Det börjar går upp för mej att de åren kan jag aldrig få tillbaka. Den tiden, planerandet, förberedelserna och framtidsutsikterna - borta... Hela vårt stuteri var nu inriktat på honom. Ston inköpta till honom, saker, planer, känslor, för honom. Och nu är han borta...


     


I helgen var vi i Danmark. Jag, Linda, Klara & Galope. Det är otroligt skoj med championat. Har jag alltid tyckt. Nu vet jag att det är inte alltid så. Hur rara och trevliga den danska föreningen än är, och hur mycket jag än tycker om dem allihop, så tyvärr - det var dåligt. Tidsplaneringen var en total katastrof med väntetider mellan klasserna på upp emot 45 minuter!Alla som skulle deltaga i nästkommande klass stod beredda med sina hästar, men då väntade man medvetet med att börja bedömningarna - för att man skulle följa tidsplanen! I stället försökte man fylla ut dessa tomrum med meningslösa placeringsprocedurer som ändå var ointressanta då klasserna avgörs först efter ridproven.I slutet av dagen fick man i stället vänta för att man skulle hinna bedöma klart ungston. Där stod man med framriden häst och trodde man skulle starta om 3 minuter men då visade det sej att man i stället skulle vänta i en timme! Till följd att snart fanns alla hästar som skulle göra ridprov samlade på framridningen och ett smärre kaos uppstod. Jag & Galpe väntade otåligt i ett hörn av framridningen. Dock skötte Galope sej utmärkt och gick strålande på ridprovet, trots att han var lite rädd för en mystisk dörr och lite andra saker. 22,5 fina poäng på ridprovet blev det med 8:or på galopp! Sista antiklimax var dock champion-uttagningarna. Där ropades segraren ut vid helt fel tillfälle och när andra hästen skulle flyttas fram för att jämföras med de andra två klassvinnarna ropades denne helt sonika ut som reservchampion, innan domaren en hade tittat på hästarna! Galope fick ínte ens en chans att knipa titeln! Jag blev riktigt besviken över tillvägagångs sättet och stegade helt sonika ut ut ridhuset och åkte hem. 20.30 kunde vi äntligen styra kosan de 35 milen hemåt. Resan gick dock hur fint som helst och vi var hemma kl 00.30

Sura och trötta på att vänta...

 

Nu lite gladare  

  

 

Söndag, måndag och tisdag har gått i ett rasande tempo. Jag har sålt två hästar och haft lektioner och besök från Spanien. Klara och jag har ridit alla hästarna och tranat lite med unghästarna. Hanterat föl, strött lösdrifter, kört hö och annat smått och gått. Näste vecka åker Mats, Tias & jag till Mallorca för en välbehövlig semester med avslappningstema. Det ska bli underbart. Men först drar jag & Linda till Strömsholm oxå. Galope får följa med även om jag ångrar lite nu att jag ändå inte anmälde Altanero. Nu äntligen är han fin i hullet och ser fantastisk ut. Nåväl, han får kanske möjlighet till våren om någon tänker anordna någon utställning då. Det har ju bildats Region Mitt & Region Syd som förhoppningsvis gör något vettigt och kreativt. Ser fram emot att kunna åka och deltaga, inte arrangera, för det är ändå så jäkla otacksamt.


 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards