Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Sara - 8 augusti 2011 14:12

Jag & Mats har haft en härlig helg men mycket lugn och ro, god mat och goda vänners sällskap. Igår hade vi besök av Quieros nya ägare. Vi gick alla ner till stoflocken, som nu är helt fantastisk att vara i! Så vackra ston och fantastiska föl! Jag är så glad att Tibbe & Ellen snabbt kommit in i flocken. Tibbe är lite försiktig men mycket nyfiken och jag tror att han snabbt kommer att tuffa till sej och leka med de andra fölen.

                   

Idag har varit en nervös dag då jag väntade besked på dräktighets-undersökningar. Tre ston från samma ägare var här på en kort visit för ca två veckor sedan. De hade alla betäckts flera gånger med en annan hingst, men inget av dem var dräktiga. Så inför förra gången stona skulle dräktighetsundersökas hade ägaren förberett mej på att de skulle komma alla tre, på en gång, om de ej var dräktiga. Tyvärr var ägarens misstankar befogade och istället för dräktiga ston så hade hon tre brunstiga ston. De kördes i ilfart hit och betäcktes alla tre inom en period av 5 dagar. Trazzel fick jobba! Tur han har så bra fertilitet så vi bara behöver betäcka var tredje dag. Det blev ett språng på två av stona och två på det andra. Idag var det så dags att undersöka och tam-ta-damm: ALLA TRE VAR DRÄKTIGA   . Åh så skönt för stoägaren och såklart även för en stolt hingstägare! Så nu firar vi lite!

Idag har jag redan hunnit med att jobba Trazzel, Teddy & Galope i lina. Hovis har varit här och skott Teddan och slagit på en tappsko på Leviton. Nu har jag ätit en sen lunch och så ska jag vila en stund då det blir nattarbetet på Djursjukhuset i natt. Vi hörs i morgon!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards