Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Sara - 2 augusti 2011 22:47

Var igång tidigt idag med för att hinna rida lite innan det blir allt för varmt. Alla pojkarna fick gå ut och så red jag och Trazzel en sväng. Galopperade lite på ett gräsfält och skrittade sedan hemåt i sakta mak.

Mockade och fixad med vatten till alla, sedan fick pojkarna komma in igen. Ganska besvärade av insekter och värme. De uppskattar sina svala boxar med kallt vatten och massvis med halm & hö. Ganska nöjda efter två-tre timmar i solen.

Sedan kopplade jag trailern och packade strandväskan. Lämnade av trailern på djursjukhuset och köpte goda mackor till mamma och mej. Tillbringade sedan eftermiddagen med syrran och henns underbara ungar, och min bästa mamma. Vi hade det underbart och jag badade för fösta gången i år.

På vägen hem från stranden handlade jag och så hämtade jag hem Leviton, som numera då är valack. Hem och packa upp grejorna och sedan sadlade jag Galope och red upp i grannens hagar. De använder dem inte fnv så jag passade på att trava och galoppera ordentligt. "Ploppen" tyckte det var liite läskigt först, men sedan slappnade han av och gick ganska fint.

Sent i kväll var jag nere hos stona och unghingstarna som nu går på det bästa betet längst bort från gården. De hade det alla ljuvligt där nere och det var så mysigt att snacka lite med dem.

I morgon fyller jag år så då blir det lite party och så allt det vanliga. Nu blir det sängen.

Trazzel för två år sedan. Fotograf Natalie Lindholm

       

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards