Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Nu är de här!

Av Sara - 26 juli 2011 22:21

Det blev full rulle direkt på morgonen när chauförren ringde 8.30 och sa att han kommer om 45 minuter! Vi ville ha klart allt i stostallet och sopat och fint innan de kom så det blev till att lägga på ett kol! Men vi var klara i tid och så kom de då...

Kunde nästa inte hålla tillbaka tårarna. De är helt fantastiska! Ellen är ju väldigt smal (hua) men nu får hon lugn och ro, en stoflock att sällskapa med och fri tillgång på mat så hoppas jag att hon tar sej snabbt. Tiburon är bättre än jag vågat hoppas på. Helt fantastisk faktiskt. Och dessutom så är de så otroligt vänliga och nyfikna båda två. Man kan pussa Tibbe på nosen och kela med hela honom och han bara myser! När de kom så ställde vi in dem i stallet och så fick de hö och vatten. Ganska snart så gjorde Ellen klart att hon ville ut. Så vi släppte ut dem i en av de stora hagarna. Ellen sprang, betade och rullade sej om vart annat och verkade inte tro det var sant! Tibbe såg lite halvchockad ut och visst inte riktigt hur han skulle bete sej, men efter en stund så betade Ellen lugnt och Tibbe kunde lägga sej och sola i gräset. Vi har haft strålande väder hela dagen så det var en perfekt dag att bekanta sej med Sverige!

           

När vi var övertygade om att de hade det bra i hagen fick vi slita oss lite. Finns ju flera hästar på gården att ta hand om... Red Leviton ett pass och sedan var det lunch. Så blev Indi badad och gårdsplanen framför stallet räfsad och fin. Kl 15 kom nämligen fotograf från Mountainhorse och skulle ta bilder till en mässa i Tyskland. De ville ha en vit och en svart häst så Teddy & Indi fick vara modeller. Blev väldigt fina bilder och så blir jag ekiperad i vinter   Skulle få några bilder så jag visar sen!

När detta var avklarat sadlade jag Galope och red ut en härlig tur i det vackra vädret. Gjorde det där konstiga igen som händer mej ganska ofta. Helt plötsligt upptäcker jag att överläppen sitter fast på tänderna. Märklig känsla. Det beror på att jag ler så mycket när det känns så fantastiskt på hästryggen. Var tvugen att skratta högt åt mej själv och nästan nypa mej i armen för att fatta att det var sant. Här sitter jag och flyger fram på en fantastisk häst, och han är min! Underbara GALOPE!!

På kvällen red Anna lektion med sin fina Bruce, inspirerad av gårdagens lektioner. Det gick väldigt fint och hon fick lite tips och råd att jobba vidare med.

Vi avslutade kvällen med pizza i Tågarp. En härlig dag här hos oss alltså!

Xanto!

 

 
 
Ingen bild

Jennie

26 juli 2011 23:29

Åh såå fina!!

 
Ingen bild

Camilla Lindahl

27 juli 2011 07:45

Stort GRATTIS till nykomlingarna:-) Fler fina hästar på Pepino alltså.... :-)Tänk att Galope, Levi och Trazzel är stora ridhästar nu!! Minns dem så tydligt som unghingstar med bus och lek i stora sommarhagen :-) Tänk vad tiden går fort ....

Kram kram

 
Charlotte

Charlotte

27 juli 2011 08:47

Ha ha ha ha, Sara. Kender godt det der med overlæben ;-) Det hedder at være lykkelig!

http://www.colinadelsol.dk

 
Ingen bild

Anna

28 juli 2011 10:54

Så fina de är! Grattis!!!

Men nu måste ni ju köpa ett brunt- eller fuxfärgat avelssto så chansen blir större att ni får fram fler gulingar! =)

 
Ingen bild

Lina

11 september 2011 20:29

Otroligt fin liten kille, ser fram emot att följa honom hos er =D
Hur fungerar det när man tar in hästar från spanien? vad behövs det för papper etc? antar att det inte bara är att lasta och rulla dem fram och tillbaka hur som helst? ^_^
kram Lina

Sara

14 september 2011 19:28

Visst är han fin lille Tibbe!!! När man importerar hästar behöver de ett pass och ett veterinärintyg högst 24 timmar gammalt. Sedan måste det finnas en färdplan, och givetvis avlastningsplatser där hästarna kan stå på box mellan etapperna. Så nej, man kan inte bara rulla dem fram och tillbaka :)
Vänligen, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards