Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Sara - 14 juli 2011 21:15

En sådan dag som denna då regnet öst ner precis hela dagen, ja då har jag verkligen fått känna på hur det känns att inneha ett alldeles eget ridhus. Och det känns fantastiskt!!!

Eftersom Anna fortfarande är lätt invadlidiserad så får jag vara själv är bäste dräng i prinicp. Drog igång i ett rasande tempo och red först Indi. Hmmm.

Sedan sadlade jag Leviton. Först fick han springa lite i linan för att se sej omkring. Oj vad han kan trava! Han är nog betydligt mera bekväm nu med skor på alla fyra. Sedan satt jag upp och red. Så var det inte mera med det! Han gick finfint med bra bjudning och härlig takt. Härligt!

Åt lunch med Mats och fick äcklig mat. Trist. Sedan tillbaka till stallet och mockade ut Clasicas box som hade bädd som legat hela vintern. Vår minilastare är sönder och har varit på lagning i 6 veckor! Herregud hur klarar man sej utan minilastare. Nu fick jag snällt hugga i och köra ut sisådär 25 kärror med svintung amoniakstinkande gödsel. För hand!!! Men men, nu är det gjort och känns jättebra. Har nämligen ett sto med föl här som konvalecens och den boxen är bäst och störst. Men nu är den helt ren och fin och strödd med massvis med halm och de har det prima!

Red Trazzel som var full av energi som vanligt. Vore bättre om han inte bara lekte pajas hela tiden och koncentrerade sej på arbete i stället! Men för Trazzel är livet bara ett skämt!

Sist ut var Galope som fick jobba på lina idag. Vackra Poema åkte hem förhonningsvis dräktig. Idag fick jag ett brev frpn ANCCE som bjöd in Trazzel att deltaga på SICAB efter vinsten i Norge! Lite kul, men det blir inte i år. Kanske någon gång, man vet aldrig!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards