Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Sara - 7 juli 2011 22:17

Ja så var det då ÄNTLIGEN klart! Besiktigat, betalt och transport bokad nästa vecka. Nu kommer det fantastiskt nog mera Cardenas till Sverige! Vi har köpt ett härligt Cardenas-sto! Hon är 16 år gammal och dräktig med en ung välstammad hingst som i år fått sin första kull avkommor. Stoet är alltså född på Cardenas och bär deras brännmärke. Det blir fantastiskt att ha henne här hos oss och inte minst att betäcka henne med Trazzel nästa år! Så till det allra bästa, detta fantastiska sto har dessutom en guldklimp vid sin sida. Ett gulbrunt hingstföl, 4 månader gammal!            Denna fantstiska lille hingst är ju något som jag letat efter lääänge! Jag har sökt med ljus och lykta efter en gul hingst. En gul hingst som inte är liten och barock utan högställd och modern i typen. Helst inte avlad endast på färg utan med ett blod som är intressant oavsett vilken färg hans avkommor skulle få (även om man hoppas att många blir gula). Dessa hästar är väldigt lätträknade... Jag hittade en intressant förra året som var till stor del Escalera. Ett bra blod, men inte min favorit och absolut inget som matchar våra ston. Men så hittar jag detta stoet - mitt efterlängtade Cardenas-sto OCH ETT GULT HINGSTFÖL VID SIDAN!! As good as it gets! Pappan är Bohorquez-Yeguada Militar och en liten del Escalera.

Vi är såååå lyckliga och glada och jag kan knappt vänta tills de kommer. Stoet är i lite dåligt hull och jag är givetvis superorolig innan de kommer hit så att vi kan ge dem all TLC de behöver!! Transportören hämtar dem i slutet av nästa vecka så inom två veckor så ska de vara här. Under tiden får ni nöja er med denna bilden:

Våra nya stjärnor!!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards