Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Farväl Mandon....

Av Sara - 22 juni 2011 22:08

Idag var en helt lugn dag när jag bara skulle vara hemma hela dagen. Trits detta var jag inte klar med hästarna förrän kl 19. Har börjat vänja mej vid den typen av arbetsdagar nu och känner mej lugn och systematisk när jag slipper lämna gården i olika ärenden. Hann med fodring, utsläpp, mockning och iordningställande av seminavdelningen innan Agneta kom. Dagens u-ljud var snabbt avklarade och sedan fortsatte jag med pojkarna. Red först Kairo som var pigg idag! Han travar mycket bättre nu sedan han fått skor på alla fyra tassarna. En fröjd att rida! Jag älskar hästar som är så känsliga att man bara behöver tygelns vikt i handen och lätta, lätta hjälper för att få hästen att dansa fram under sej... What a feeling!!!

Så kom hovis och skodde Indiano, som snart är redo att börja arbeta. Indi har varit ute på foder men har nu kommit "hem" och skall tyvärr säljas, igen... Denna gången ska jag verkligen se till att han kommer till ett hem där han kan stanna lääänge! Han är verkligen en så mysig och go liten häst! Ser fram emot att böjra jobba med honom igen! Pierre gjorde som vanligt underverk och fixade till hans hemska hovar så han såg riktigt fin ut! En skoning till så kommer han att var helt fin igen.

Även Galope skulle skos, men Pierre hade inga skor som passade så han fick sticka iväg och fixa det. Under tiden red jag Sueño, till tonerna av Enya.

Pierre kom tillbaka och skodde Galope och så kom Caroline som skulle hämta hem sin nya häst Mandon. Lite sorgligt faktiskt. Han har varit här så länge och är en så otroligt mysig häst. Man han kommer att få det jättebra och jag vet att Carro är jätteglad för sin fina häst! Farväl Mandon!!!   

Mandon som fotomodell för Mountainhorse vårkatalog 2012!

  


I kväll har jag jobbat Trazzel för hand och tränat lite inför utställningen nästa helg. Han har fått banta lite och är nu i toppform tycker jag! Han går stadigt och fint nu i skritt och trav under ryttare, men fortfarande inte helt klar med galoppen. Har bestämt mej för att inte pressa honom utan göra ett bra ridprov i skritt och trav och så får galoppen bli lite vilda western. Tjoho!

Här några bilder på Trazzels senaste avkomma. Ett vackert hingstföl u. Carmina (Ungstochampion) Uppfödare Jennie Colbrie         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards