Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Så stolt och nöjd!

Av Sara - 15 juni 2011 22:33

Över flera saker idag! Mycket nöjd med att tre hästar nu är sålda och "bara" ska gå igenom besiktning och röntgen oxå. I morgon är det Amigos tur och nu håller vi tummarna att allt går bra så att han kan få följa med Teres hem! Stolt över att lämna ifrån mej Amigo i ett strålande skick och ridmässigt tipp topp!

Nöjd över att Ann idag red på Kairoso för första gången och det gick hur bra som helst. Stolt över arbetet jag lyckats med på bara ett par veckor. Från en spooky och lättstressad häst till en mera kontaktbar och ridbar kille som inte blir orolig alls lika lätt! Härligt! Kairo ska stanna minst 2-3 veckor till och jag ser verkligen fram emot att få arbeta honom i lugn och ro ett tag till. Skulle kännas väldigt bra att lämna hem honom till Ann när jag är säker ¨på att han är cool!

Och sååå stolt över vår fantastiska avelshingst RAZONADO MAC!!!! Hans avkommor ser fantastiska ut och hans allra första avkomma QUIERO P är bara outstandig! Eller vad säger ni? Titta och njut!   

                        

 
 
Ingen bild

Pamela

15 juni 2011 22:47

Håller med dig Sara...Han ser outstanding ut!!! =)

Sara

15 juni 2011 23:01

Tack! Ja, visst är man partisk, men ändå!

 
Ingen bild

Anna-Karin

16 juni 2011 00:23

Helt klart det vackraste föl jag någonsin sett!

 
Ingen bild

Jenny

16 juni 2011 01:05

Fölis är super snygg liksom far sin! Gillar den modelen på PRE, liksom Galope.

Kommer han bli till salu?

Sara

16 juni 2011 07:45

Tack Jenny! Jo, han är väl till salu...
Mvh Sara

 
Nina

Nina

16 juni 2011 05:57

Ja! Han är nog den vackraste fölunge jag sett! Vilken kille!

http://www.dorado.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hanna

16 juni 2011 07:32

Holy sh-, hrm(språket var det ja;) wow, hälsa artigt på Pepinos kronprins, helt underbar Sara, vilken kropp han har redan nu!

Sara

16 juni 2011 07:45

Hi hi, ja det är nästan svårt att finna ord! :)

 
Ingen bild

Matilda

16 juni 2011 08:54

WOW!!! vilken fölis! Helt outstanding! Förstår att du är stolt över honom.

Bamse kram till er!

 
Ingen bild

Ulla

16 juni 2011 09:10

Jag blir ju alldeles varm i hjärtat när jag ser honom! Otroligt vacker redan nu, hur ska han inte bli som vuxen!!

 
Marianne

Marianne

16 juni 2011 11:19

Ja, guuud så fantastiskt vacker. Nä, den kan du väl inte sälja Sara!!! En liten undran, blir han brun? Jag går här och väntar på vita hår runt ögon och mun på min lille, men de lyser med sin frånvaro...hur länge skall man vänta?!

http://hastlangtan.bloggplatsen.se

Sara

16 juni 2011 13:46

Nja, det är ju svårt att sälja ett sådant föl, men samtidigt, jag kan ju producera flera...
Quiero är skimmel, men din Marianne är jag ganska säker på att han är brun. Ser så ut på de bilderna jag sett!
Kram S

 
Irene A

Irene A

16 juni 2011 16:20

Han ser helt fantastisk ut Sara! =)

http://www.prehorse.info/breeders/263

Sara

16 juni 2011 16:24

Tack snälla Irene!

 
Ingen bild

Anki

16 juni 2011 22:43

Jag tycker inte du ska sälja honom, vilken häst!!!Han har ärvt sin fars utstrålning, jag föll ju plakat för honom också ;)

Sara

17 juni 2011 07:27

Nej, det är ju jättesvårt beslut. Men hur det än är så äger vi ju både mamma & pappa till detta vackra föl och kan producera flera. Jag hoppas på en köpare som kan förvalta honom väl!
Kram S

 
Ingen bild

Paula

17 juni 2011 23:06

Nej men jisses, måste vara den vackraste fölungen jag någosin skådat!!!

Sara

17 juni 2011 23:14

Tack Paula! Han är nog verkligen one of a kind...
Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards