Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Sara - 17 maj 2011 22:13

Ja helt mirakulöst är Tempo minst 50 % bättre! I pricnip ohalt i skritt och 1 grad halt i trav. När han var som sämst så var han 4 grader halt... Vet inte om det bara är inbillning, men han ser även mycket gladare ut, och det borde han ju göra om han har haft vansinnigt ont innan. Stackars liten. Jag är så otroligt glad att han blev behandlad och att han ser ut att må mycket bättre! En stor sten har fallit.

Jobbade hos Cecilia idag och hade med mej våra två fjolårskattungar Lille Mis 1 & 2 för sterilisering. Tidigare i vår var deras mamma Rödluvan under kniven och var vid det tillfället dräktig med tre knytt. Kändes skönt att hon slapp föda fram dem och berika vår gård med dem oxå. Idag besparades Stuteri Pepino med sammanlagt åtta (8!) nya katter, för de här två lillkissarna var båda dräktiga! Inte helt oväntat förstås då jag sett den förbaskade röda vildkatten stryka omkring. Han är troligtvis deras far så det var ju en himla tur att vi inte fyllde på världen med 8 inavlade katter.

När jag kom hem strax efter lunch körde jag igång med mockning och stallpyssel. Sueño gick riktigt trevligt idag. Inget bus alls. Longerade lite innan jag satt upp och han kunde trava lugnt och fint. Var iväg och hämtade ett släp med flis till rídhuset. Mats har redan kört in tre lass i helgen. Med gemensamma krafter körde vi ut detta med och sedan gick jag loss med 4-hjuling och pall på släp för att jämna ut det. Det blev ganska bra tycker jag. Galope fick bli testpilot och det kändes jämnt och fint att rida på! För övrigt så har denne kille gått riktigt fint sista veckan. Misstänker att han läst min blogg om att han skulle bli bättre innan han fick vila. För han känns tillräckligt fin för att få en smält-period nu. Kanske blir det något pass till men sedan ska han få iallafall 4 veckors vila från ridningen. Han kan focusera på att äta gräs och betäcka ston i stället!

Här en liten hälsning från Zancado & Camilla. De har det så bra tillsammans och det är så roligt att höra!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards