Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Sara - 4 maj 2011 22:15

Med stormsteg! Idag tränades Galope för hand. Han skrittar och galoperar jättebra, men traven är svår. Antingen vill han börja galopera eller så blir det ingenting. Jag hoppas vi får till det när det väl gäller! Trazzel fick ett ordentligt dressyrpass idag, och det lossnade verkligen i slutet! Jag vill helest inte pressa de unga pojkarna utan låta utvecklingen komma av sej själv. Men idag blev det liiite press på Trazzel, som helst är ofokuserad och vimsar runt lite på eget initiativ, utan att ägna mej allt för mycket uppmärksamhet. Men efter en stunds arbete, lite längre än vanligt, så hade jag helt plötsligt en väldigt samarbetsvillig häst under mej! Väldigt roligt!

Var iväg och hämtade programmet till lördagen. Det blev jättefint! Ytterligare en sak att stryka från listan, som är lååååååååång.

Trazzels damer brunstar vidare och han får jobba! Fast jag har en känsla av att han inte har någonting emot det!

Min väninna Elina måste tyvärr sälja sin fina Amigo. Han är tillverkad här för 5 år sedan när Alferez betäckte fina "Juni", welsh cob. Elina har sedan haft Amigo sedan föl och han är otrolig väl hanterad och ompysslad sedan han var väldigt liten. Detta har gjort honom till en sanslöst modig, snäll och trygg häst, trots att han bara är 4 år. När man behöver en trygg ledarhäst på uteritter, ja då är det Amigo som gäller! Så om någon söker en riktigt bra tävlingshäst och bästa vän, då har ni chansen nu!

  

  Idag fick jag även ett mail från en läsar av bloggen. Sånt gör ju en så glad!

Så här skrev hon:

Hej

Dina sidor är urtrevliga. Glada människor och hästar, tillsammans... Måste rosa ditt enkla och mjuka sätt att rida. Du rider så som jag eftersträvar att göra. Ofta pratar man om att man ska rida, rida och rida. Vem ar inte hört "hålla i och hålla om" till leda och inte fått något annat än motsräviga hästa. Jag vill åka häst på förnämligaste sätt vilket man endast kan göra om man låter hästen ha sin balans i fred och hjälper till så lite det bara behövs.

Har under många år varit borta från ridning pga sjukdom. Har under tiden haft kvar en häst och sålt den andra pga brist på ork. Har nu kvar ett fredriksborgs sto som jag senare tänkte förädla mer ytterligare ridbarhet

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards