Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Sara - 16 april 2011 08:31

Nyss hemkommen efter en jobbnatt på djursjukhuset. Fruktansvärt trött när jag satte mej i bilen för att köra hem kl 07, men efter kaffe & macka på MCdonalds så fick jag lite ny energi. Sedan kom jag hem till strålande sol och fågelkvitter och mitt underbara föl, ja då piggnade jag till igen! Alla pojkarna har fått komma ut i hagar med hö och utan täcke. Classan och Quiero är ompysslade och fått ny halm och en liten promenad på gårdsplanen. De får gå ut i hagen i eftermiddag när jag vilat mej lite. 

Quiero betyder "vill ha" eller "tycker om" och uttalas Kijero ungefär. Inte lätt att hitta på namn på Q men jag är nöjd med detta. Man kan inte låta bli att både tycka om och vilja ha denna killen! Han är kolsvart, men blir ju skimmel eftersom Clasica (troligtvis) är homozygot skimmel. Trazzel kan ju även lämna svart och brunt, men även om denna killen absolut är kolsvart med stor stjärn så blir han en grålle!

Några bilder från igår! 

           

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards