Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Sara - 8 april 2011 22:31

Jösses vad det har stormat, både idag och igår! Vi städar och fejar för fullt och jag försöker tro att pojkarna är förberedda för att visas upp. Harvade och gjorde ridbanan fin och red sedan hela gänget i förmiddags. Som sagt höll man på att blåsa av hästryggen, men det gick hyfsat iallafall. Försökte föreställa mej att jag snart rider runt på samma plats men med tack och väggar runt mej! Då slipper vi stormvindarna!

Praktisarna gjorde sin sista dag idag och det firade vi med middag på Tågarpsgrillen! :)  De fick även utföra sitt "examensarbete" som bestod av att visa upp deras arbete med David och Altanero. Numera kan båda killarna stå uppbundna i stallgången och bli borstade och lyfta fötterna, samt gå på promenad ensam utan kompisar. De har tom börjat gilla det så mycket att de är motsträviga när de sak tillbaka till kompisarna, istället för tvärt om som det var första veckan!

Ikväll har Mats och jag farit runt i varsin lastare och flyttat på grus, jord annat som måste bort inför söndagen. Nu har vi en lugn kväll med tv och godis. En perfekt fredagkväll i min smak.

Praktis Therese myser med David!

    

Så här ser ett ridhus ut utan skal!

      

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards