Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Sara - 11 mars 2011 22:00

Vilket märkligt väder det har varit idag! Vaknade till blå himmel, vindstilla och +-grader utanför fönstret! När jag var klar med morgonsysslorna i stallet sadlade jag Galope och tog ut honom på ridbanan. Där fick vi nöjet att jobba i såväl strålande sol och fågelkvitter som snö och blåst. Sedan har detta upprepats hela dagen! Ena sekunden värmde solen så att man riktigt kunde känna våren som klev över tröskeln. Men då var vintern genast där och motade ut den igen med hårda vindbyar och snö! Mycket märkligt!

Trazzel var en pärla idag och vi jobbade först på ridbanan en liten stund och därefter skrittade vi en runda. Fastän vi rider längs hagen med 2-års hingstarna så uppför Trazzel sej otroligt väl! Altanero & co stegrar sej, bockhoppar och springer omkring 2 meter ifrån oss så att man själv får hjärtat i halsgropen, men Trazzel bryr sej inte! Tänk att han är min!   

Ikväll gick jag & Mats loss i köket och lagade flera indiska rätter. Mums vad gott! I helgen kommer halva min släkt till oss och så ska gården storstädas! Vilken tur att man har en så hjälpsam familj!

Här är Mats på en av våra allra första importer, Cardenas-hingsten Odre här 21 år gammal. Det är september 2002.

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards