Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Sara - 3 mars 2011 22:19

Jo det blev en bättre dag idag. Den kunde ju iofs bara bli bättre eftersom gårdagen var ett riktigt botten-napp. Så jag bestämde mej för att göra denna dagen riktigt bra! Jag började med stalltjänstgöring. Mockning, strö, sopa, vattna. Köra hö till stona och städa lite på gården här och var. Om det är något som får mej att må bra så är det ordning och reda! Så då skapade jag lite ordning och reda! Städade och sorterade massvis med flaskor och burkar. Herregud vad jag har schampo, glsansmedel, linement, oljor och andra smörjmedel av alla olika slag och en massa andra mystiska krämer.

När jag boostat mej med städningsvälmående så hämtade jag in min älsklingshäst Trazzel från hagen. Borstade, pysslade och sadlade honom i lugn och ro inför vår premiär uteritt! Satt upp direkt utanför stallet och så gav vi oss iväg. Trazzel tyckte det var oerhört spännande och ville helst bara trava! Han var ändå superduktig och försökte inga dumheter ens när vi red längs unghingstarnas hage och de alla sprang längs staketet och tramsade! Sedan travade vi vidare i våra sommarhagar och tittade lite på hösilageblalar som låg staplade, en vattentank och lite annat spännande. Trazzel bara travade glatt med spetsade öron! Det var helt underbart! 

I eftermiddag har jag bara fortsatt att lyxa och hållt till i köket, med en brasa brinnande. Jag har läst recept och bakat vridna baguetter, druckit te och spelat musik. Inte svarat i telefon och inte mailat. Bara lyxat för mej själv!

Ikväll har syrran varit här och vi har käkat en underbar räkgryta och sett "Black Swan". En underbar film! Se den!

Det verkar som om detta året blir Galopes år! Idag fick jag ytterligare en bokning på honom! Verkligen roligt att det är så stort intresse för honom. Han är ju vår stolthet!

För exakt ett år sedan fick Trazzel sina första skor, och idag rider vi på uteritt tillsammans!

    

Av Sara - 3 mars 2011 08:10

I går var en riktig skit-dag... Ibland går bara ALLT fel! Usch... hoppas verkligen denna dag blir bättre. Jag ska strax gå ut till mina pojkar. Galope har tappat en sko och hovis kommer nu på morgonen och slår på den.

Jag hade blandat ihop datumen för Championaten! Det är ju i Norge som det är Championat i juli! I Danmark är det först i september, helgen innan Grevagården! Så då får jag fundera vidare lite vilka som ska åka vart... Om ni missat informationen om Åstorps utställningen så finns den här: www.fshs.se Det är vanligt PRE-championat på lördagen och på söndagen exteriör & gångartsbedömning för Hispano-Araber & Partbreed. Söndagen bjuder även på en dressyrtävling för iberiska hästar! Så anmäl nu!

Trazzel & Galope vid utställningar 2010

          

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards