Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Sara - 1 mars 2011 21:51

Nej det är ju inte maj riktigt ännu utan mars... Men idag har det faktiskt varit lite vår i luften! Renee har skadat sej med en kökskniv (!) så jag får snällt mocka själv denna vecka. Fast jag har faktiskt inget emot det! Inte när jag är hemma hela dagen iallafall! När jag var klar med stallet sadlade jag Teddan. Red lite på ridbanan men det är stenhårt så det blev bara skrittjobb. Sedan red vi ut en runda vi inte ridit på jättelänge. Teddan tyckte det var störtkul och vi hade så mysigt! I morgon blir det dressyrpass i ridhuset för honom.

 Åt en tidig lunch och lastade sedan Trazzel och körde till ridhuset. I dag jobbade han i form då och då! Först var han lite busig och vill bara slänga med huvudet och göra skutt rakt upp i luften, men så pratade vi lite om sådana saker och sen gick han såå fint! Ja ja, alltså vi vinglar fortfarande lite och och sneddar lite här och där, men ändå! Sååå fint! Det gick så bra så att vi idag provade lite galopp oxå! Det gick oxå hur bra som helst och han kunde hålla sej rätt ställd hela tiden! Efter ridpasset brukar jag leda honom i stället för att skritta av med mej heffaklumpen på hans rygg i onödan. Trazzel var pigg så vi passade på att träna lite "utställnings-handling" oxå. Jag tror faktiskt att han ska få vara med på utställningen i Åstorp. Vi kommer inte att göra ett perfekt ridprov, men vi kommer att kunna genomföra det, tror jag, och han är så fin!

I år är det ju tre utställningar att deltaga i. Först Åstorp den 7:e maj, sedan är det DAMOCHA i Danmark i början av juli, och så sist PRE-RIKS på Grevagården i mitten av september. Har börjat planera så smått vilka som ska vara med och var. Till Åstorp har jag anmält Altanero. Så blir det kanske Trazzel och så ytterligare en häst. Mycket osäkert vilken. Kanske Primera? Eller Clasica? Leviton vore ju oxå kul. Nåväl, det blir högst tre och bara en riden.

Så har vi ju Danmark. Hmm funderar på att låta Teddy åka dit. Och kanske Leviton då i stället? För att sedan så är planen att Trazzel & Galope ska vara med på Grevagården. Vi får se. Det hinner hända mycket innan det är dags!

Galope ska åka till Grevagården i höst. Stor kille behöver mycket förberedelse...

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards