Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Sara - 15 februari 2011 22:39

Fullständigt sönderblåst! Det blåser och blåser och blåser! Genom märg och ben, fönster och väggar och stall. Herregud, ska det aldrig sluta? Man fryser ute, man fryser inne. Har inte varit varm på flera dagar och det är påfrestande.

I morse for jag till stan och Smådjurskliniken. En stor och en liten vovve behövde vår hjälp idag på operationsbordet. Vi lagade dem och sedan åkte jag hem igen lagom till lunch. Blev pastamannen på vägen hem.

Tog lunch i 45 minuter (!) då jag iofs svarade på mail samtidigt, men lade mej sedan ner i 15 minuter på soffan. Powernap är aldrig fel! Sedan ut i stallet och fixade boxarna och samlade in alla grabbarna. De var alla väldigt angelägna om att få komma in och kände sej nog lika bortblåsta som jag! Tänkte att jag skulle rida Trazzel, men efter att inspekterat vindstatusen igen så fick jag lägga ner den idén. I stället tog jag tag i en massa måsten som hängt över mej ett tag. Skruvade fast dörrbrädan somblåste av i stormen förra veckan, körde hö till småkillarna, åkte till Vallåkra och inhandlade 50 m trädgårdsslang. Nu behöver jag inte bära vatten till stona även om det fryser! Passade även på att köpa nya kopplingar till andra slangar som läcker. Tankade diesel i en dunk till minilastaren och samlade lite mera plast. Sedan fick pojkarna var sin rykt och massvis med pussar. Förberedde Mandon för kvällens provridninge med rykt och tagelvård. Kl 16 kom Gabriella, som skulle prova honom åt sin mamma som bor i Stockholm. Vi lastade Mandon och körde till ett stall i Ekeby, där hon har sin häst uppstallad. Vi fick utnyttja deras ridhus, vilket var väldigt snällt! Mandon var pigg och glad men gick fint efter en liten stund. Som vanligt var han cool och helt opåverkad av en ny miljö och flera nya hästar i ridhuset!

Bestämde mej för att inte stressa iväg till kören idag, utan avbokade den och så får jag öva själv hemma ordentligt inför nästa veckas övning. (Bra va! Jag planerar om och undviker stress!) Så när jag kom tillbaka med Mandon så åt vi kvällsmat i lugn och ro innan kvällsfodringen. Nu blev ju klockan iallafall 23 innan jag är duschad och klar för sängen. Men jag har inte stressat idag!

Mandon och jag idag. Usäkta att jag är inpackad i mössa och halsduk...

          

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards