Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Sara - 14 februari 2011 20:13

Fredag, lördag, söndag och måndag. I fredags var jag flitig och red på förmiddagen vilket var en hiskelig tur för sedan brakade vädres makter samman i snöstorm och isande kyla...Provridningen av Mandon fick ställas in och ska i stället bli av i morgon. Fredag & lördag var det intensiva kör-övningar. Nu ligger vi i hårdträning inför vårt eldprov, framförandet av Bach´s Johannes Passion den 27:e mars! Ser verkligen fram emot det!

I natt har jag jobbat på djursjukhuset med mina favoritkollegor Gabbi & Carro. Vi hade en lite väl intensiv natt med bukoperationer och sårskador, akut diarré och andra allvarligt sjuka hästar. Jobbade i full tempo från 18-07 och har alltså varit hyfsat mör idag... Som vanligt har jag svårt att sova mer än 2-3 timmar och det blir därför en tidig sängång ikväll.

Har analyserat min tillvaro lite efter några stressatacker som ger mej andnöd, och kommit fram till att jag har lite väl många bollar i luften... Jag måste lära mej att inte ta på mej för mycket och kunna säga nej...

Jag har 5 hästar som ska ridas och sammanlagt 13 hästar som ska skötas om dagligen. Jag jobbar 37, 5 % natt på djursjukhuset och 1 dag / vecka på smådjurskliniken. Jag planerar vårens betäckninssäsong med hingstvisning och annonser. Vi bygger ridhus. Jag sjunger och tränar flera dagar/ vecka för konserten och även lite solouppdrag då och då. Jag sitter i FSHS styrelse där vi arbetar hårt med föreningens uppbyggnad. Jag är ansvarig får vårens utställning för PRE i maj. Jag har dessutom en familj och faktiskt några vänner som jag gärna vill umgås med så ofta som möjligt. 4 hundar vill även ha lite uppmärksamhet och promenader, helst dagligen. Det var en del av min sysselsättning iallafall. Nej, jag får nog skärpa till mej och försöka att inte ta på mej fler saker nu... Vad är det egentligen jag VILL göra?

Men ändå så har jag ju en drömtillvaro, även om den till vardags är långt ifrån någon dans på rosor. Det finns som väl är så mycket glädje i det mesta jag gör!

Tex att sitta på ryggen på fina, underbara Teddy!

 

Båda fotona är tagna av Marielle Andersson Gueye  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards