Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Sara - 10 februari 2011 22:34

idag, för på eftermiddagen började det regna kraftigt och det är ju inte så nice... Teddy gick som en dröm, igen. Bara när vi skrittade ut en sväng efter avslutat pass på ridbanan som han är lite tröttsam. Han skrittar superfint, avslappnat och behagligt. TILLS, vi vänder och skrittar hemåt igen. Då måste man takta! Grrr. Och det hjälper ju knappast att bli irriterad, vilket jag alltid blir, så numera hoppar jag helt sonika av och leder honom hem. Så slipper vi bli ovänner!

Sedan fick Mandon ett kort pass på ridbanan. Provridning i morgon ju så jag ville bara kolla så att knapparna satt där de skulle. Det gjorde de! Han är en liten pärla!

Pierre kom förbi och skodde Zorro. Även i detta moment är hästen supercool. Sedan red Renee honom en sväng. Såg redan bättre ut efter två arbetsdagar. Galope & Trazzel fick bara hage och rykt idag för kl 14 fick jag besök av Pernilla från Timmele. Hon är nybliven PRE-ägare men gammal i "häst-gemet". En mycket trevlig eftermiddag med prat om ridning, hingsthantering och PRE-hästar så klart! Kul med en avkopplande eftermiddag för omväxlings skull!

Har skrivit en lång "att-göra-lista" som jag alltid gör när jag har för många bollar i luften. Annars ligger jag nätterna igenom och tänker och det ska jag göra, och det måste jag komma ihåg, och dit måste jag ringa osv.... Skönt med en lista för då kan man släppa det emellanåt och inte oroa sej för att man ska glömma. Idag har jag strukit tre "att-göra"-saker. Bara sisådär 30-40 kvar, men en bit i sänder.

Här är en fin valack som jag red i Spanien för ett år sedan.

        

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards