Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Sara - 8 februari 2011 22:50

Om någon missat det så hade vi storm här i nordvästra skåne inatt... Jag sov knappt en blund utan var ute och tittade efter hur hästarna hade det och kollade ut så att inga dörrar blåst upp eller så. Framåt morgonkvisten somnade jag och vaknad med ett ryck 06.30 Jag skulle jobba på smådjurskliniken så det var bara att kliva upp. För att upptäcka att hela gården var klädd i hösilageplast, saker låg spridda över allt, småkillarna hade gått igenom ett staket och gick i en hage som de inte skulle gå i. Ett träd hade rasat över deras staket så det var bara för dem att kliva ut... Stonas foderring hade blåst bort och är i skrivande stund ännu ej återfunnen. Nåväl, med Renees hjälp fick jag tillbaka småkillarna på rätt plats. Sedan fick jag kasta mej i bilen för att åka och jobba. Kaffe och macka intogs på vägen.

Mycket att göra hos Cecilia så vi jobbade på som små illrar och var klara med operationerna till kl 12. Hem till kaoset... En ny macka intogs och sedan ut i stallet. Körde ut hö till stona som var hungriga efter att all deras mat blåst bort!Bestämde mej sen för att börja med pojkarna som stod inne. Trazzel fick jobba lite i linan. Leviton fick stå på stallgången och bli ryktad och myst. Han blev mätt till 160 cm idag! Galope och jag tog vår perimärtur i halvstom. Jag tänkte att det är lika bra att ta tjuren vid hornen. Kan jag rida honom i dagens storm när han stått inne hela dagen så kan jag rida honom överallt. Och det kunde jag! Lite vingligt och lite stort, men han var supersnäll!

Vidare fick Teddy springa lös på ridbanan. Han älskar att ha fast mark under fötterna och visade hela registret från ökade trav till caprioller!

Mandon fick gå ut en sväng i sin stora gräshage och Zorro blev borstad. Snabbjobb med alla, men när de sen fått hö verkade alla helt nöjda!

Så kom Renee och vi lastade minimaskinen med grejor och begav oss ut för att laga staket. Trassla upp linor, stolpa, skruva isolatorer, banka och dra och släpa och kämpa. Men det blev jättebra och nu är grabbarna bakom lås och bom igen. Mats hade fixat mat och vi kastade oss in i köket för att äta innan man svimmade av hunger/utmattning.

Sedan fortsatte Mats & Renee att städa upp i stall och på gården. Mats plockade plast i halva Vallåkra...

Själv bytte jag om och fräschade upp mej för att åka till Maxi och handla och sedan till kören. Nu är jag hemma igen och har kvällsfodrat alla hästarna och packat upp och in maten. Har suttit med föreningsarbete en timme nu och snart ska jag stupa i säng. Ingen mera storm tack!

Trazzel, Galope & Malibu i februari 2009

  


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards