Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Sara - 7 februari 2011 21:59

Idag var det vanlig måndag, vanlig vecka och vi är hemma igen. Jag och alla pojkarna är på plats i vårt eget hem och vi kan jobba på som vanligt. Ridhusbygget gör mej grön i hvudet av frustration. Så mycket pappersarbete för att kunna bygga. Och så denna eviga väntan. Nu är vintern iallafall (tror jag) snart slut och jag har lyckats ta mej igenom min sista ridhuslösa sådan. Snart snart snart!

På morgonen åkte jag till Kaisa & Malibu som nu flyttat till sitt eget hem efter vistelsen på Lönnstorp. Vi kollade lite hagar och placering och jag hjälpte Kaisa med att se så att allt så hingstsäkert och Mallisäkert ut. Det var ett mysigt fint litet stall med fina hagar. Allt gick super och Malli verkade stortrivas med att han, från sin hage, kunde titta in genom köksfönstret till Lucas & Kaisa.

Hem igen och fixade lite i stallet. Mockade ridbanan så att den var ridbar igen och sedan sadlades Teddan. Han var lycklig över att vara hemma på sin bana igen! Lite stollig när ston & Zorro sprang ikapp utanför bara men annars FLÖG han fram i traven. Började tom fundera lite på att jag snart kanske kan börja rida för en instruktör igen. Har en utvald i mina tankar så det är kanske dags att kontakta honom nu?

Tog en snabb lunch och svarade på mail, sms och FB-meddelanden. Sedan vart det Trazzels tur. Han var lite uppspelt över att ridas bredvid brudarna, men han uppförde sej ändå. Se om vi kan få lite mera focus i morgon kanske?

Så kom Renee ner och red Zorro en sväng. Hon är lite uttråkad och fick i uppgift att sätta fart på Zorro. Det gick hur bra som helst och han verkar vara en otroligt lung häst, trots att han bara är 5 år!

Sedan var det äntligen dags för Galope. Han har varit väldigt otålig i flera veckor nu. Han visar tydligt hur avundsjuk han är när jag pysslar med de andra hästarna, precis som sin far... Men så idag fick han komma ut på stallgången, bli ordentligt borstad, sadlad och tränsad. Tom vita lindor på! Han var så nöjd! Så tänkte jag att han skulle vara lite halvtokig med stona bredvid ridbanan, men icke! Han gnäggade ett par gånger, men sedan glömde han dem och hade i stället fullt focus på mej. Jag satt dock inte upp idag utan vi jobbade lite i linan. I morgon blir det premiärtur!

Sist kom Pierre och skodde Mandon. Det kommer en kund och provar honom i veckan och förhoppningsvis ytterligare en på söndag.

Ikväll var jag & Mats förbi Lönnstorp och hämtade mina saker. Lite vemodigt men ändå skönt att slippa köra. Kommer sakna tjejerna där! Kram Lina och Jussis mattar!

Här är Teddy från HÖÖKS-katalogen. Det är givetvis Marielle Andersson Gueye som tagit denna uttrycksulla bild!

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards