Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Sara - 23 januari 2011 18:28

Till gårdagen då. Var uppe som vanligt och släppte ut de tre kvarvarande grabbarna. Efter en kvick frukost körde jag till Lönnstorp och satte fart med mockningen. Vid 10 kom Ann för att hämta hem Kairo. Han är nu en riktig ridhäst! Helt underbar faktiskt! Nu ska han få lite välbehövlig vila och sedan ska jag hjälpa Ann att sätta igång honom igen i vår. Det ser jag verkligen fram emot! Först visade Lina honom för oss innan han fick åka hem Tyvärr blev alla ridbilder väldigt suddiga för det var för dåligt ljus i ridhuset...

Kairoso P 2011-01-22

  Pia, Ann, Lina & Kairo      

Vid lunch kom det kunder för att provrida Mandon. Det var mor och dotter som skulle övergå från Ponny till stor häst, och vad kan väl lämpa sej bättre än en PRE! Provridningen gick utmärkt, jag tror dottern var helt salig. Innan de åkte hem visade jag hur duktig och snäll Mandon är när han och Teddy lastas och åker hem. De går ju båda in själva i transporten och jag lastar dem båda på 1 minut! Vi ska höras av i veckan så får vi se vad de beslutar!

Mandon provrids

  

Väl hemma med grabbarna tog jag in alla pojkarna och hann precis med en promenad med vovvarna. Sedan bjöd Trazzel mej på en liten ridtur i hans box. Tog bara in pallen och hoppade upp. Han var helt nöjd med situationen, speciellt när man fick kli på manken! 

Så kom Monica och levererade Zorro, en 5-årig PRE/fullblodsvalack som jag köpt av henne. Han ska säljas vidare och är förstås genast till salu, men annars planerar jag att utbilda honom i vår och se vad han kan prestera! det är en stor, ståtlig kille på 171 cm. Lika snäll som stor som väl är!

Stona njöt i solen igår! 

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards