Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Och de växer!

Av Sara - 16 december 2010 19:58

Ofta så visar jag bilder på små söta fölungar. Men vad hände sen? Det är ju sen som är intressant. Alla föl är ju söta! Här kommer iallafall bilder på några som växt på sej en del! Jag ber om ursäkt om jag inte minns namnet på stoet eller om jag stavar fel... Och om just du har en avkomma till någon av våra hingstar, så blir jag superglad om du ville skicka en bild till mej i julklapp! Tack!   


Här är Zantan´s Edward. 3 år e. Zagal XI u. Arabsto. Uppfödare Gunilla Otterdal och här är hennes dotter på nyinridna "Eddie"


Detta är Primeiro 2,5 år. Han är e. Alferez IV u. Kallblodstravare. Uppfödare är Stuteri El Sapo i Småland!  


Här ser vi Nelento 1 år gammal. Han är ren PRE och son till Tendencioso IV & Nefertite. Stolt uppfödare & ägare är Cina Nordlund, Gislaved.  



Här hoppar Jovial 2,5 år! Han är e. Alferez IV u. Kallblodstravare. Uppfödare Stuteri El Sapo.



Malin Kihl har fött upp 1-åriga vackra Brisa e. Tendencioso IV u. Arabiskt fullblod  


Detta är Banjo 3 år. Han är e. Alferez IV u. Svenskt halvblod. Ägd och uppfödd av Jennie Nordström.


Långt upp i norr bor Anna-Stina Wikström med sin Liviano. Ett sant underverk födde då 21-åriga maidenstoet Nova (SWB) 2008.

  

  

Kolsvarta Liberty här 1 år e. Tendencioso IV u. Svenskt Halvblod. Uppfödare & Ägare är Sari Köttö.     


Född i våras är lille Exotic e. Tendencioso IV u. Euforica V (PRE). Uppfödare & ägare är Marita Birgersson. 


PRE-fölet Cerezo e. Tendencioso IV u. Mastia II. Uppfödare är Wärmagårdens stuteri. 

  


Sommaren 2007 praktiserade Saga Kaarna här och hade med sej sitt sto Bailys hit. Saga lät betäcka henne med Alferez IV och här är Bacardi 2 år. Mamma var korsning Nordsvensk/Engelskt fullblod (!)  

  


I somras föddes Curioso e. Tendencioso IV. Mamma är ridponnyn Camella och uppfödare & ägare är Kristina Fromm. 

  

 
 
Renée

Renée

16 december 2010 20:32

Jäklar vad vacker den 2-åringen var. Den som Saga äger.
Riktigt mums!

Kornsingarna mellan PRE och kallblodstravare verkar inte bli fy skam. De kan bli intressanta att se när de är helt "färdiga".

http://www.remont.se

 
Ingen bild

Anna-Stina

17 december 2010 15:55

Hej Sara!
Kul att se alla som växer och utvecklas! Men Nova är ett svenskt halvblod =) Kram

 
Ingen bild

Linnéa

26 december 2010 23:13

Hej!
Tänkte bara säga att det är jag som äger mamman till Zantan's Edward sedan 2 år tillbaks :)
Zantoria heter hon.

Sara

27 december 2010 09:24

Grattis Linnéa! Jag mindes inte hennes namn, men det var ett fint och trevligt sto!
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

Linnéa

28 december 2010 11:11

Tack så mycket!
Ja hon är underbart snäll :)
Såg nu bilder på Edwards pappa för första gången, väldigt fin får jag säga!

 
Bella

Bella

28 december 2010 22:50

Hej! Det är jag som har Jovial, så roligt att se honom här i er blogg! Just nu är han ju lurvig som en björn i vinderkläder, men till våren kommer det nog fram en svan igen. Han är väldigt läraktig och trevlig att umgås med, min Jovi. Välkommen att kika in i min blogg vid tillfälle! MVH

http://bellashundar.blogg.se

Sara

28 december 2010 23:08

Hej Bella!
Tack för ditt inlägg! Vad roligt att se hur Jovial utvecklas! Jag återkommer till din blogg!
Mvh Sara

 
Ingen bild

Bella

29 december 2010 22:21

Gav fel adress till bloggen! Detta var ju hund-bloggen =). Jovials blogg har adressen bellashundar.blogg.se/jovial

MVH Bella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards