Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Film igen!

Av Sara - 20 november 2010 22:52

Det har varit hektiska dagar igen och jag har tyvärr inte haft ork över att blogga. Det ger mej väldigt dålig samvete, men nu är jag iallafall här! Torsdagen var en bra början då alla tre grabbarna fick varsitt träningspass på förmiddagen. Sedan skulle jag byta till vinterdäck på bilen, åkte och hämtade däck, körde till Mats, hissade upp bilen, bytade ett bakdäck för att upptäcka att framdäcken inte passade. Hem igen, rulla ut vinterdäcken till Mats bil för att sedan upptäcka att inte heller de passade. GRRRRR!!!! Blev alltså inga vinterdäck alls. Får lösa det nästa vecka... Var på bio med syrran på kvällen och såg Facebook-filme. Mucket intressant! Vilken kille!

Igår var jag & Linda på Ullared och shoppade hästprylar mm. Var uppe i ottan och fixade hästarna innan vi stack iväg och kom hem sen kväll. Min gulliga man stod vid spisen med maten klar! Lovley! Blev en mysig fredagskväll med nyinhandlade "Sex in the city 2"-filmen.

Idag var det så åter en tidig morgon med hästarna då vi skulle filma Mandon & Malibu. Tyvärr blev det bara Mandon för när vi var klara med honom dök det upp ett sånt där gäng med grönklädda gubbar och oranga mössor som skjuter våra fina harar   . Inget bra tillfälle att filma när det smäller och  stökas precis utanför ridbanan... Kanske imorgon i stället! Resten av dagen har jag tillbringat med kören och haft intensivträning i många timmar. Väldigt slitsamt men oerhört roligt och givande! Avslutade med middag som jag ordnat. Nu är jag precis hemma och har varit en runda ute hos Altanero & David som nu flyttat ut i lösdriften. Tycker lite synd om dem även om de har det väldigt bra där, så jag körde in en skottkärra med hö i ligghallen så de kan hålla sej där inne i natt...

Här kommer iallafall filmen på Mandon från idag.!

Jag länkar till Youtube för filmen blev konstig i format och hastighet här på bloggen...

http://www.youtube.com/watch?v=sw8AnS9FHJg

 
 
Ingen bild

Camilla Milldoff

21 november 2010 08:43

Superfina Mandon! Vad du är flitig ... här ligger det mesta nere tyvärr .... ;)
Kram kram

Sara

21 november 2010 10:01

Tack Camilla!
Jo jag kämpar på! Nu är det ju snart SICAB så då får hästarna några dagars paus...
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards