Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Solig och bra dag!

Av Sara - 16 november 2010 22:21

I morse var det kallt och frostigt, brrr. Oturligt nog hade hönornas värmelampa lagt av och de satt nästan stelfrusna på sina pinnar stackarna! Blev att genast åka och köpa en ny och töa upp de små liven! de blev som nya som väl var!

Först ut i dagens träning var som vanligt otålige Malibu. Han gillar inte att vänta utan så snart höet är uppätet ska det hända något. Tänkte rida en tur men gräset var snorhalt så det fick bli stubben istället. Det var vindstilla och vackert och vi hade en härligt tur!

Näste man på tur var Mandon som fick ett pass på ridbanan. Hans trav börjar bli bra men galoppen vill fortfarande vara lite kort och stampig. Vi gjorde mycket sidvärtsrörelser i skritt och han var smidig och fin!

Gick in och åt lite lunch och hann precis innan lastbilen kom för att hämta Yedra & co. De var så duktiga alla tjejerna och gick rakt upp allesammans! På vägen hit var det ju lite dramatiskt och Carmina skadade sej fult i bringan så matte var lite nervös för denna lastningen. Men som sagt, inga som helst problem! Skönt! De är framme vid detta laget och jag hoppas de fick en behaglig resa!

Sist ut var Teddan som fick ländtäcke på och en lång skrittrunda på en dryg timme. Det var så skönt men kallt och vi var väldigt nöjda båda två väl tillbaka i stallet.

Lite stallpyssel kvar och sedan gick jag in för att ta lite kaffe. Då knackade det på dörren och där stod bygg-Uno, som vi kommer stifta närmre bekantskap med i vinter. NU ÄR RIDHUSBYGGET VERKLIGEN PÅ G! Plintarna kommer v 48 och resten av materialet v 49 och Uno och hans grabbar står klara att köra igång! Åh jag fick bärga mej för att inte kasta mej om hans hals och kyssa honom mitt på munnen!!! Jag tog artigt i hand i stället och tackade varmt! Kanske tur det, vill ju inte skrämma iväg den stackarn!

Det blir alltså en Lindab-hall 24X42 m. Med ljusinsläpp i tak och väggar och ett fint romb-fönster i ena gaveln. Ni som hängt med här ett tag vet hur efterlängtat detta är. Jag kan knappt tro det är sant och får nypa mej i armen!

  

 
 
Charlotte

Charlotte

16 november 2010 22:43

Mit hjerte hopper af glæde på dine vegne, Sara! Sikke et fantastisk ridehus!

http://www.colinadelsol.dk

Sara

16 november 2010 22:48

Tack Charlotte!
Du får komma hit och hälsa på när det är klart! Knus S

 
Ewa

Ewa

16 november 2010 22:46

Gud så skönt, Sara!! Jag vill oxå ha ridhus!
Har du fått bidrag eller måste det finansieras själv?

http://www.ewa-angantyr.com

Sara

16 november 2010 22:47

Vi finansierar det själva till att börja med. Vi har sökt bidrag, men vi vet inte ännu om vi får något ( hoppas såklart) så vi pröjsar själva...

 
Charlotte

Charlotte

16 november 2010 23:01

Bare sig til, Sara. Så holder jeg på din gårdsplads ;-)

http://www.colinadelsol.dk

Sara

16 november 2010 23:05

Det skall jag! :)

 
Ingen bild

Camilla Milldoff

17 november 2010 05:22

Nu äntligen händer det!!! GRATTIS :-)Det kommer att bli såååå fint. Lycka till med bygget!
Kram kram

 
Irene Andersen

Irene Andersen

17 november 2010 08:57

Gratulerer så mye!!! Det blir nok et flott, og etterlengtet ridehus :-D
Fikk i går kjöpt tidningen med artikkelen om deg. Det var en kjempebra artikkel, og flotte bilder!!! Likte spesielt godt bilde av Trazzel, han er fantastisk vakker :-D

http://www.prehorse.info/breeders/263

 
Ingen bild

Johanna

17 november 2010 16:52

Härligt, äntligen! Stort grattis till dig, och hästarna :-)

 
Ida

Ida

18 november 2010 22:39

Det är du så väl värd! :) Grattis!

http://www.stallhavang.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards