Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Vidare

Av Sara - 15 november 2010 18:56

Idag var en ny vecka och nya tag. Tack alla ni som mailat och kommenterat och gett mej ert stöd! Det känns skönt att veta att jag har gott stöd för mitt arbete! Jag skulle kunna skriva massvis med sladder och äckliga detaljer i denna fula och obegripliga historia. Men jag gör inte det. Jag kommer aldrig att kommentera i debatten. Jag väljer tiga är guld i detta fallet...

Så nu går vi vidare! Började dagen med fodring och mockning i mörker då man gjorde något eljobb i området. Kanske ska vi slippa elavbrott titt som tätt nu då? Började med Malibu på ridbanan. Han gick helt otroligt bra idag! (ja ja han är ju bara 4 år och inte riden så väldigt länge, men på hans nivå). Mats har lovat att filma mej så att ni kan få se hur fin han är!

Fortsatte sedan med Mandon som nog fick sitt livs chock! Vi red ut på en stor stubbåker och gjorde galopparbete! Han tyckte det var störtkul men ack så jobbigt! Han blev längre och längre tills han knappt orkade hålla ihop sej längre. 10 minuter räckte för stackars Mandon som sedan fick 20 minuter skritt innan pusl och andning var normala igen. I sin björnpäls blev han genomsvettig, men han ska klippas så blir det lite enklare för honom. Han fick gå in i boxen sedan för jag ville inte lägga på ett tjock utetäcke på den svettiga pälsen. Tror han rullade sej fem gånger i halmen och verkade väldigt nöjd!

Sist ut blev Teddan som fick ett lydnadspass på ridbanan med mycket arbete i skritt. Halt, öppna, sluta, skänelvikningar, skrittpiruetter. Lite trav och galopp blev det givetvis oxå innan vi skrittade ut en runda som avslut.

Imorgon bitti ska Yedre, Carmina och Hera åka hem till Haninge igen. De har varit här sedan i maj så jag tror matte blir väldigt glad att se sina fina tjejer igen!

Om någon inte sett på hemsidan så kan jag även berätta att vi bestämt oss för att Davizin är till salu. Jag köpte ju honom på annons och som de flesta spanjorer så överdrivs mankhöjden ofta ordentligt. Något jag alltid har med i beräkninganr med när Altanero & Davizin kom hit så hade jag fel i båda fallen. Altanero visade sej vara ett par cem större än de 155 cm säljaren angett och lilla söta Davizin var nästan 10 cm mindre än angett. Jag har absolut inget emot mindre hästar, men eftersom jag är ganska lång själv vill jag inte se stor ut på hästen och känner därför att "David" aldrig blir så stor som jag vill. Jag vill ha hästar på 160 cm eller mer och det lär David aldrig klara... Så om någon söker en spännande och unik PRE med underbart temperament och fina rörelser så finns chansen nu!

            

 
 
Cina

Cina

15 november 2010 20:30

Sara håller med dig helt..de är bättre och gå vidare och bara hålla tyst ibland..de är bara så tråkigt, vi håller ju på med samma underbara djur:)kram C

http://stuteriornaholmpre.zoomin.se

 
Ingen bild

Jennie i Kristianstad

16 november 2010 16:41

Va illa att dom inte kan mäta höjden korrekt. Varför göra så?? Vad få dom ut av det...

Sara

16 november 2010 18:01

Ja det kan man ju fråga sej! Men jag är van vid att det är så i Spanien så man blir vanligtvis förvånad när angiven mankhöjd stämmer! Antar att alla önskar sej STÖRRE hästar!

 
Ingen bild

Anne-Lie

16 november 2010 19:57

Eller så har spanjorer svårt att se på mätkäppen. Snett underifrån - för att de är så korta...ha ha ha fniss

 
Ingen bild

Linda E

16 november 2010 20:07

Jösses ja, jag hörde om allt svammel! Hur orkar de? Stå på dig! Mvh Linda E

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards