Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Teddy i rampljuset!

Av Sara - 25 oktober 2010 22:20

Sov hos min syster i natt så jag var hemma vid 9-tiden i morse. Mats hade fodrat så jag släppte ut småkillarna men lät Teddy & Malli stå inne och äta hö. Red båda på förmiddagen. Malli var riktigt duktig och börjar hitta formen ordentligt i båda skritt och trav. Snart blir det galopp oxå. Så äntligen hade Teddy skor på alla fyra fötterna och jag jobbade honom på banan lite. Bara i skritt och trav och med nogrann ställning, böjning och eftergift. Han är svår när han har så mycket överskottsenergi... Men rolig! Praktisarna hjälpte mej med att strö åt stona i ligghallen och så körde vi ut mera hö.

Efter lunch kom Marielle Anderson Gueye för att fotografera Teddy i klädd täcke. Han är modell i vårens HÖÖKs-katalog nämligen! Bilderna blev fantastiska och det ska bli så kul att se hur det blir i katalogen! Sedan fick han posera med Marielles praktikant för poster i Pollux-klubben. Han blir en riktig riks-kändis Teddan! Så är han ju även modell i Mountain Horse´s vårkatalog!

Idag har även Kim varit här och fotograferat våra nya småkillar. Hon blev störtkär i Altanero som ju är "breathtaking"... Stackars Davizin som inte alls växer så smickrande som Altanero, hamnar i skuggan... Men när Kim sett honom själv lös på ridbanan så tyckte hon inte att han inte var så tokig han heller! 

De finns nu på vår hemsida www.pepinopre.com under hingstar, där de fått egna sidor!

Foto Kim Paulin, Altanero CLXXII & Davizin

    

 
 
Ingen bild

Kristin og Malin

25 oktober 2010 22:47

Så moro Sara, blir artig og se

 
Ingen bild

caroline

25 oktober 2010 23:51

Din blogg är så underhållande, du är en riktig förebild som verkligen tycker om dina hästar.
Är riktigt kär i din lille fux. Han syns:)
Ska du ngn gång sälja honom har du en spekulant här:)
Tävlar du ngt?

Mvh Caroline

Sara

26 oktober 2010 12:39

Hej Caroline!
Allt är till salu till rätt pris! är du intresserad av Davizin så bara hör av dej! :) Visst tävlar jag, men nu har jag bara Teddy som är i ålder att tävlas och han har under en lång tid dragits med ryggproblem pga en dåligt tillpassad sadel. Jag hoppas snart vara tillbaka på tävlingsbanorna med honom och även med Galope & Trazzel!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards