Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Kreta dag 4

Av Sara - 13 oktober 2010 08:55

 Det gick inte att vara utan häst i en hel vecka. Så igår var  jag tvungen att inhandla detta vackra grekiska konstverk! En iberisk häst i någon slags bronsgrejsimojs. Mycket fin och nu känns det bättre.

Igår vaknade vi till en klarblå himmel och efter fukost släntrade vi ner våra 50 m från rummet till beachen. Efter några timmar började det att mulna och Mats blev genast rastlös. Efter viss övertalning så fick han mej dock att överge solstolen och vi tog bussen till Chania. Vid första anblicken var det en skitig och skräpig stad men halvfärsiga och förfallna hus om vart annat. Men vi tog en titt på stadskartan och promenerade sedan mot den gamla delen av staden. det var en förtrollning! Sååå vackert! Gamla fina gränder och vinklar och vrår överallt. Här och där i väggarna fanns en vattenkran där någon placerat en liten två och en liten blomma. Otroligt pitoreskt och vackert! Bäst som vi gick i dessa smala gränder befann vi oss helt oförberett i den gamla hamnen. den tog andan ur oss! det var som i en gammal film! Vi var tvugna att tillbringa ett par timmar med att sitta på en bar och bara blicka ut över vattnet och se på allt folk som vandrade förbi. Jag passade på att mata en söt (glosögd!) hund med kyckling som jag fick över vid lunchen och lämpligt nog tagit med i en servett! Här finns många hundar och ketter men alla verkar ha en ägare och det står skålar med vatten och katt/hundmat i varje gathörn! Det gör mej glad! Chania höjde statusen på Kreta!

Chanias gamla hamn

  

Hemma har de nya småkillarna tagit sin ankomst till Sverige med ro! Jag kan knappt bärga mej till vi får träffa dem!


 
 
Tina

Tina

13 oktober 2010 08:57

Köper du med en sådan hem till mig??

Den var ju skit snygg!

http://www.lightningpre.se

Sara

13 oktober 2010 12:37

Visst kan jag det! Den kostar 400 spänn...

 
Sara

Sara

13 oktober 2010 14:29

Rider du?

http://dontworrybehappy.bloggplatsen.se

Sara

13 oktober 2010 14:39

Ja

 
Tina

Tina

13 oktober 2010 15:30

Ja tack gärna!

http://www.lightningpre.se

Sara

13 oktober 2010 16:14

I fix! Visst är den superfin!!

 
Ann

Ann

13 oktober 2010 21:01

Du verkar inte lida någon större nöd där nere i värmen! God mat, sol och bad..!
Vila upp dig medan du kan, snart är du hemma i kylan igen! ;)
Kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

13 oktober 2010 23:09

Den var ju jättfin! Å väskan med! Lyckliga du på semester med nya hästar som väntar hemma och ett ridhus på G, hääärligt!!

http://hastlangtan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards