Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Kreta dag 3

Av Sara - 12 oktober 2010 09:00

 Som väl är kan man shoppa även här på Kreta. Jag inhandlade igår en länge eftersökt "kappsäck". Jag ville ha en rejäl läderväska att ha som weekendbag eller handbagage när man ska iväg på småresor. Denna är handgjord av kalvskinn och jag köpte den av ett litet familjeföretag. Den har familjens stämpel på som inte går att läsa för det är mystiska grekisa bokstäver... Men den är otroligt fin och jag är väldigt nöjd med mitt inköp!

Idag är är det helt blå himmel och de har lovat över 30 grader vilket redan känns. Vi planerar att tillbringa hela dagen på stranden och i kväll ska vi ta den lokala bussen till Chania stad för att shoppa lite mer, strosa i gränderna och inta kvällsmaten. Hotellets läckra kvällsbuffé (för den är verkligen helt fantastisk) serveras tyvvär i källarplan med en lätt bunkerkänsla. Det är väl en tanke med det. Annars hade man suttit kvar där hela kvällen och ätit och ätit och ätit. Nu äter man precis det man orkar och sedan vill man gå. Maten är fantastisk men miljön ganska högljudd och som sagt, bunkerkänsla.

Idag kommer våra nya grabbar att anlända! Jag väntar på samtal från Knutte (chauffören) de har kört två killar från Spanien och skulle lasta om i Malmö för att sedan ta var sin sida av landet upp. Enligt Knutte så har jag en stor ståtlig unghingst och en glosögd, fet liten jävel på lastbilen. Båda ska tydligen vara mycket snälla och välhanterade. Jag längtar hem liiite, men jag ska försöka njuta här hela veckan först. Hej hopp!

 
 
Ingen bild

Anki

12 oktober 2010 09:51

Jag väntar också otåligt på besked om när "min lilla kopparkastrull" skall vara framme i Stockholm ! Lycka till med dina killar!

Sara

12 oktober 2010 11:26

De kommér nog ikväll! Lycka till själv!

 
Ingen bild

Camilla Milldoff

12 oktober 2010 14:44

Skitsnygg väska!! Avundsjuk... ;-)
Ska bli så roligt att se dina nya killar! Snyggingar är man ju van vid hos dig, så det blir speciellt kul att se "en glosögd, fet liten jävel" ! Tror inte att det är så illa ... :-)
Kram kram

 
Jossan

Jossan

12 oktober 2010 21:38

"Glosögd, fet liten jävel.. " Ja, typ här dog jag... Så en blandning av en shettis och denna : http://www.youtube.com/watch?v=7mdWwKewKKQ framför mig...;) Hahaha!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

 
sara

sara

12 oktober 2010 21:58

snygg väska

http://dontworrybehappy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards