Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Nu börjar allvaret!

Av Sara - 7 oktober 2010 20:04

Ja idag blåser det ju inte. Det vräker ner regn istället... Alla pojkarna fick komma ut några timmar på förmiddagen men sedan ville de in! Speciellt Trazzel som inte är något jätte-fan av hagvistelse överhuvudtaget. Några timmar sedan är han nöjd. Och i regn? Fy fanken!

När vi var klara med stallet åkte jag & Camilla och handlade lite och tog sedan lunch i köket med bakelse till efterrätt. Men kaminen tänd och regnet utanför kändes det otroligt mysigt! Vi pysslade lite mer med hästarna och sedan blev det faktiskt en film! Mitt på eftermiddagen en vardag! Helmysigt! Camilla skulle stanna för att hjälpa mej att köra pojkarna till Lönnstorp på kvällen. Trazzel har bara åkt vanlig trailer en gång innan till och från Danmark, och det tyckte han inte var så trevligt. Var mycket ovillig att gå på både här och där. Med tanke på det så lastränade jag faktiskt (!) i tisdags och till slut gick han ut och in i trailern helt lugnt upp och ner flera gånger. Men man vet ju ändå aldrig. Men givetvis så gick min fina, fina häst RAKT in i trailern! Jaha, nu kan vi detta! Sedan gjorde Galope samma sak och så gav vi oss iväg. Den korta färden på ca 30 min gick fint och när vi kom fram var Lina precis på plats. Vi lastade först ut Trazzel och sedan Galope. De sa inte ett pip utan gick rakt in i sina boxar och käkade hö. Lina var mäkta imponerad av dem båda. Hon undrade stillsamt hur hon skulle ta sej upp på Galope och sneglade på sin lilla pall. - den där räcker knappast...

Efter att vi skrivit papper och jag förmanat och förklarat precis allt, precis som en morsa som lämnar ungarna på kollo, så fick vi slita oss därifrån. Snyft. Jag kommer att sakna dem såå, samtidigt som det ska bli otroligt roligt att se dem bli ridhästar! Och snart själv komma upp på dem! Jag lääängtar!

Denna tiden är förbi! Nu börjar allvaret!

    

 
 
Jossan

Jossan

7 oktober 2010 23:09

Vad roligt det ska bli att få se Galope som inriden sedan! Nägot att se fram emot under de mörka månader som nu följer! :)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanne Nørgaard

8 oktober 2010 13:24

fantastisk stemning på de 2 billeder. Skønne, skønne killar !! Jeg får næsten helt lyst til at eje en PRE igen, selvom jeg ikke helt er kommet mig over "Svensker".

Sara

8 oktober 2010 19:49

Jag får gratulera dej till din flotta lusitano i stället Hanne! Hoppas du blir PRE-ägare igen såsmåningom... Kram Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards