Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Vi blåser bort!

Av Sara - 6 oktober 2010 19:54

Herregud VAD DET BLÅSER! Och när en Skåning tycker att det blåser, DÅ BLÅSER DET! Fy fan vad jobbigt! Egentligen är vädret inte alls tokigt, men  den förbaskade vinden förstör ALLT! Det ENDA bra är att det är torrt...Idag har hovis varit här och avverkat (fyndigt va!) de sista hästarna för denna omgången. Nu är alla nyskodda och fina.

Något riktigt skoj som jag inte skrivit om ännu är RIDHUS. Nu är planerna så långt framskridna att byggfirma är bokad och offerter granskade. Byggmannen Uno, min nya favorit, har även varit här och mätt och stegat och kollat läget. Det kändes helt fantstiskt att få peka och säga här ska det ligga, och här vill jag ha porten och här vill jag ha fönster och här och där osv... Om vi har lite flyt är det klart till jul! HURRAHURRAHURRAHURRAHURRAHURRA       


I morgon ska jag lämna Galope & Trazzel på Lönnstorp och deras nya liv ska börja. Nu ska det bli ridhästar av killarna! Mycket spännande och lite hemskt att vara utan dem. Men jag vet ju att Lina tar hand om dem otroligt väl och jag får väl åka och hälsa på dem ofta. I dagarna lastas oxå två nya unghingstar i Spanien och beger sej norrut. De kommer fram lagom till att vi åker på semester så jag får vänta ytterligare en vecka på att se dem. Men det får jag väl oxå klara. Mycket på gång alltså nu men det gillar ju jag. En välbehövlig semester och sedan hem och ta nya tag. Hur hemsk kan en vinter bli när man har ett RIDHUS? Inga problem!

Här är Merlin, hispanoarab e. Tendencioso IV. Stolt uppfödare är Ann Rosdahl i Arboga. Hur snygg är han!

    

 
 
Ingen bild

Johanna

7 oktober 2010 08:17

Jag unnar dig verkligen ett ridhus :-)
Jag är så imponerad hur du klarat dig hitintills med allt skumt väder ni haft förra säsongen!

 
Ingen bild

Anouck o Randu

7 oktober 2010 09:20

Grattis till ridhuset ! Jag har en hel del bilder på Randu, han mår som en pris. Måste "bara" välja några till dig. // Anouck

 
Charlotte

Charlotte

7 oktober 2010 10:20

ENDELIG får du dit længe savnede ridehus!! Stort tillykke, Sara! Når det står der, og du tager det i brug, ville du slet ikke kunne forstå, at du kunne undvære det så længe. Men sådan et byggeri koster også. Glæder mig til at se fotos, mens byggeriet står på. :-))

http://www.colinadelsol.dk

 
CJE

CJE

7 oktober 2010 22:34

Nice med eget ridhus! Slippa blåst och regn och att vara beroende av ok underlag vintertid för att kunna träna optimalt. Skåne i all ära men med förra vintern i bagaget... Han e så söt Merlin! Jag brukar läsa Anns blogg och hittade hit via den. Vem vet?! Min nästa häst blir nog en PRE. De är riktiga snyggingar!

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards