Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Sara - 10 september 2010 20:27

Idag har Kairo flyttat till sin nya ägarinna Ann Junbäck i Genarp. Han gick rakt upp i transporten och stod som ett ljus hela vägen trots att det bara är andra gången han åker! Sedan klev han av trailern och klev in i sin nya box, bredvid sin nya kompis Åskan. Efter en mycket kort och odramatisk hälsningsprocedur var det dags att äta hö och sedan var allt klart! Kairo såg ut som det var en självklarhet att han skulle bo här och var bara stencool. Vilken kille!

Jag som kännt Ann i snart två år och följt hennes frustration över att önska sej rätt häst har nog aldrig sett henne så glad. Hon verkade lycklig över sin nya bästa vän. Och jag är säker på att han kommer uppfylla hennes förväntaningar. Kairo är omöjlig att inte älska! Lycka till Ann & Kairo!!!

Kairo & Åskan

    

I övrigt har det varit en trevlig dag där jag har ridit och städat. Passade på att elda upp massvis med skräp som samlats hela sommaren. Eftersom det varit så himla torrt har jag inte vågat tända brasan, men inatt har det regnat och det blev ett fint september-bål!  Red ut med Teddy och hade med mej båda Santo (Mats schäfer) och Knight (min fina vakthund). De två funkar bra ihop och Knight kan få koppla av en liten stund och leka. Man får dock se till att rida där man inte riskerar att träffa på folk. Knight äääälskar sin matte, men andra människor kan han vara utan. Idag fick Camilla en rejäl utskällning när hon sopade utanför hans box (har honom instängd när vi har folk på gården). Han börjar bli hemmastadd här nu och har koll på vem som är matte och husse och vem som inte hör till familjen. Jag är så otroligt glad över denna hunden och har sällan känt mej så beskyddad. Lika mjuk och gosig som han är med mej, lika vansinnigt farlig kan han vara när han anar ett hot. Underbart! Min knekt!

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards