Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Sara - 27 augusti 2010 22:41

Ja så sa alltid min pappa. Oavsett om det gällde halm eller ej. Vilket det oftast inte gjorde. Betydde helt enkelt att man var hemma. Knäppt, torrt men ganska kul. Precis som min pappa! Jag är iallafall hemma. Från ett väldigt, väldigt hett Spanien. Trodde aldrig jag skulle klaga på värmen, men jo, det kan bli för varmt. 42 grade och inte en vindpust! Då jäklar är det hett! Om man sedan ska sova i en lägenhet uten AC med 30 grade på natten, då är jag inte tuff... Fick iallafall bada, äta massvis med god mat, umgås med familjen och lite hemlängtan.

Vi är idag även hemma med halmen! Vi fick in den, gul torr och fin. Härligt!

Idag tog jag Malibu ut på stubben. Han är bara så cool! Vovvarna med som far som virvelvindar bakom, framför och bredvid honom men han rör knappt ett öra! Travade runt ett stort fält och galopperade sedan hemmåt. Härligt! Skrittade en lång tur på Teddy i det härliga vädret. Idag har vi haft dryga 20 grader och helt vindstilla. Underbart!

Fick detta fina kortet via mail från en glad uppfödare! Tack Ann!

  

I helgen ska vi jobba med vår nya lösdrift som vi håller på att fixa iordning i stostallet. Vi har rivit några boxar och ska ordna så att våra ston kan välja ute eller inne själva hela året. Det blir superfint! Bilder kommer! 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards