Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Det rör på sej!

Av Sara - 21 juli 2010 08:36

Har varit några hektiska dagar med många kunder på besök och provridningar i gassande sol. För en hästförsäljare är det ett angenämt, men ack så besvärligt problem när man helt plötsligt har flera köpare på samma häst. Hur gör man egentligen? Vill inte göra någon besviken men måste ju tänka på hästens bästa och på ekonomin...

Nåväl, just nu har både Zacke och Hero hittat varsin matte. Nu återstår alla detaljer med kontrakt och besiktningar innan affärerna är i hamn, men det känns väldigt skoj och spännande!

Intresset har plötsligt vaknat för både Kairo & Jerez med. Tidigare hoppades jag att åtminstone en av dem kunde flytta till ett nytt hem innan vintern, men nu kanske båda flyttar? Vi får se. Roligt och lite sorligt... Man vill ju sälja men det är ändå alltid vemodigt. Speciellt med sina egna uppfödningar.

Igår flyttade vi Kairo & co till en ny beteshage som vi tagit hö på. Det har väst väldigt bra där och var nu perfekt fint bete! Tog med kameran ner!

Kairoso-P, nu stor som ett hus! 163 cm och väl utfylld!   

Jerez-P, lika stor och stöddig som sin 3/4-dels bror  

   

Alla kompisarna. Vilken ljuvlig tid för dessa pojkar innan allvaret börjar till vintern!  

      

 
 
Tina

Tina

21 juli 2010 08:57

Grattis till försäljningarna. Skönt när hästarna kan få egna mattar som lägger all sin kärlek bara på dom. Visst vill man ha kvar dom, men där kommer flera. Men man fäster sig så fruktansvärt...

Kram

http://www.lightningpre.se

 
Kim Paulin

Kim Paulin

21 juli 2010 10:39

Grattis! Förstår att det är sorgligt att skicka iväg sina uppfödningar. Men lite klirr i kassan kan ju leda till nya äventyr. Glöm inte att fira lite.

Bilderna är fantastiska! Vilka hästar!!

http://www.conquistador.se

 
Ingen bild

Britta

22 juli 2010 10:45

Fantastiska Kairo, en blivande stjärna!
Kanske är det dags för en hingst även för mig...

 
Ingen bild

Ulrika

23 juli 2010 14:54

Hej Sara! Är Kairo bara 2 år? Har sällan sett en häst med den utstrålningen. Vi letar häst till min kille o blev båda helt tagna när vi såg fotona. Har ingen PRE tidigare och bor en bra bit ifrån er men nu känns det mycket angeläget med en biltur. Vi hör av oss!

 
Sara

Sara

23 juli 2010 15:01

Hej Ulrika!
Ni är varmt välkomna! Bara hör av er!
Vänligen, Sara

http://www.pepinopre.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards